Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Kvůli nejnovější kauze přišla o spolupráce, pořádný balík peněz i tisíce followerů. Podle nejnovějších informací skončil i její šestiletý vztah s italským raperem Fedezem.
Chiara Ferragni patří mezi nejbohatší a nejvlivnější influencerky na světě. Italská kráska se proslavila svým blogem The Blonde Salad, který se rychle stal jedním z nejpopulárnějších módních blogů na světě. Hodnota jejího majetku se odhaduje na 10 milionů dolarů. Magazín Forbes ji v roce 2015 zařadil do prestižního žebříčku 30 pod 30. Je z ní maminka dvou dětí, které má s italským raperem Fedezem. Ze života své rodiny udělala reality show The Ferragnez a od té doby se o nich mluví jako o italských Kardashiankách.
Blondýnka se nevyhnula ani kauzám, které ji stály pořádný balík, ale co je v jejím případě horší – i reputaci.
Chiara pochází z Apeninského poloostrova a je jednou z dcer italského majitele zubní kliniky. Dnes vlastní honosné sídlo ve Spojených státech, po narození dětí se však s celou rodinou přestěhovala do luxusního milánského bytu. Poté, co si podmanila Itálii, si podmanila i téměř celý svět. Založila svou stejnojmennou značku s ikonickým emblémem modrého oka.
Když se potkají módní ikona a marketér
Přitom začínala s investicí zhruba 12 000 korun. Jak proměnila svou zálibu v milionový byznys? Fotky svých outfitů přidávala pouze na sociální sítě. V té době randila s italským marketérem a majitelem několika startupů Riccardem Pozzolim. Studoval v Chicagu a viděl, že v Americe módní blogy nabírají na popularitě. Poradil jí, ať si založí webovou stránku a začne si psát vlastní blog na americké doméně.
Poté se pár pustil do oslovování firem, kterým na blogu dělal reklamu. Chiara se ráda oblékala, Riccardo ji fotil. „To, že jsme oslovili mezinárodní publikum, pro nás bylo zásadní. Společnost Yoox si koupila jako první firma na našem blogu reklamní bannery,“ řekl pro magazín Millionaire Riccardo Pozzoli. Dva roky po spuštění blogu Chiaru pozvali na fashion week a tam celá její popularita odstartovala.
Když s ní začala spolupracovat luxusní značka Tod's, hodnota akcií společnosti za den narostla o 14 procent. Na svém tehdy ještě fungujícím blogu Chiara fanouškům vzkázala, že se její život otočil o 180 stupňů a dostala se do světa, o jakém do té doby ani nesnila.
Kolik si dnes účtuje za instagramový příspěvek a kolik stály její svatební šaty? Jaká je hodnota jejího majetku, jaké kauzy ji doprovázejí a jaký vzkaz poslala haterům, se dočteš v článku.
Anketa:
Sleduješ Chiaru Ferragni na Instagramu?
Ano.
Ne.
Ano.
63 %
Ne.
37 %
Vzor pro studenty na Harvardu
„Pravděpodobně jste už tisíckrát viděli hashtag #TheBlondeSaladGoesToHarvard. Jelikož se mě na to tolik z vás ptá, prozradím vám, co se stalo,“ napsala influencerka v roce 2016 na svůj blog. Harvardská univerzita se tehdy rozhodla začlenit do svého studijního programu obchodní model úspěšné Chiary Ferragni. Díky tomu se The Blonde Salad stal vůbec prvním módním blogem, který se proměnil v případovou studii na prestižní univerzitě.
Příběh jejího úspěchu si mohli studenti zvolit jako kurz na Harvard Business School, kde analyzovali a učili se z jejích úspěšných strategií a přístupu k podnikání. Blog rozebírali z pohledu jejího obchodního modelu, příjmů, partnerství se značkou a budoucích příležitostí, co vše lze z blogu vytěžit.
Za jeden příspěvek na Instagramu si účtuje miliony
Její příspěvky s výjimkou fotek s rodinou jsou o módě. Díky tomu, že se stala celosvětově známou osobností, ji oslovují nejluxusnější módní značky. Spolupracuje se jmény jako Louis Vuitton, Dior, Mango nebo Intimissimi.
V žebříčcích nejbohatších influencerů se pravidelně umisťuje mezi světovými celebritami, jako jsou Cristiano Ronaldo, Lionel Messi, Selena Gomez nebo Kylie Jenner. V roce 2023 skončila na 92. místě jako jedna z nejbohatších influencerek světa. NSS-G-Club informuje, že si za příspěvek účtuje 102 000 dolarů, tedy téměř 2,5 milionu korun.
Italská královská svatba, šaty za 420 tisíc dolarů
Všichni očekávali svatbu prominentního páru, a když konečně ke dni D přišlo, média ji popisovala jako italskou královskou svatbu. Celá oslava lásky vyšla novomanžele na 900 tisíc dolarů a v roce 2018 byla označena za nejextravagantnější svatbu roku.
Velkolepá ceremonie proběhla na jihu Sicílie v městečku Noto. Hosté na místo přiletěli soukromým tryskáčem. 160 lidí přiletělo letadly společnosti Alitalia. Nevěsta vystřídala troje šaty, všechny byly vyrobeny na míru ve spolupráci s módním domem Dior. Exkluzivní svatební šaty stály 420 tisíc dolarů.
Vybudovala módní impérium
Začala botami, ale dnes nabízí sortiment od kosmetiky přes doplňky po oblečení. Chiara Ferragni si díky prestižním spolupracím ještě více upevnila svůj status módní ikony. Později vybudovala své malé impérium Chiara Ferragni Collection, kde se zaměřila zejména na boty. Značka jejích bot vydělává podle magazínu The Sun osm milionů dolarů ročně.
„Chtěla bych vytvořit něco, co bych mohla nosit já, moje máma i moje mladší sestry,“ řekla Chiara Ferragni pro Financial Times v roce 2019. Na otázku, zda chce napodobit Kardashianky, odpověděla, že možná v budoucnu ano. Cenovky jejích produktů se pohybují od 500 do 7 500 korun.
Kardashianky po italsku
Chiara se svými sestrami Valentinou a Francescou bývají označovány za evropskou verzi klanu Kardashianek. Blondýnku na Instagramu sleduje téměř 30 milionů lidí, kromě módy je samozřejmě zajímá i soukromý život módní ikony. Proto na scénu přišla reality show The Ferragnez, kterou vysílal Amazon Prime. Show byla velmi populární a fanouškům umožnila pohled do každodenního života rodiny. Vznikly dvě sezóny, kromě bohatství italská rodinka ukazovala také mnohé smutné momenty.
Lidé byli zvědaví na osobní život zejména Chiary a jejího manžela, protože jsou jednou z nejznámějších dvojic na Instagramu. Jejich vztah sledovala média po celém světě. Éra Ferragnez však podle nejnovějších informací po šesti letech skončila. Influencerka a podnikatelka Chiara Ferragni a raper Federico Lucia, známý jako Fedez, se rozešli. „S Federicem komunikujeme, protože jsme dva dospělí lidé, kteří se milují. Je to období krize, měli jsme ho i v minulosti. Toto je trochu silnější krize, tak uvidíme, nevím,“ řekla Chiara Ferragni nově v italském televizním pořadu Che Tempo Che Fa.
Mezi dvojicí to skřípalo už déle, vše údajně odstartoval incident během italského hudebního festivalu Sanremo 2023, který moderovala právě Chiara. Fedez, její manžel, se na pódiu políbil se zpěvákem Rosem Chemicallem. „Neuvěříte, jak jsem byla rozzlobená. Byla jsem před večerem velmi nervózní a potřebovala jsem, aby mě moji nejbližší podrželi. Místo toho mě úplně vykolejil, byl to naprostý šok,“ komentovala události v rodinné show.
Silný vzkaz haterům
Italka během moderování festivalu vystřídala mnoho párů šatů. A ne ledajakých. Její outfity reprezentovaly silné poselství o prolomení genderových stereotypů. Šaty navržené na míru nesly názvy The Shameless Dress, The Hate Dress, The Cage a The Manifesto Dress. Tímto krokem reagovala na kritiku, kterou často dostává na sociálních sítích, týkající se jejích fotek ve spodním prádle. Bílé šaty The Hate Dress byly pokryty nápisy „Děláš eskort? Tvoje fotky jsou vulgární“, které často nacházela pod svými příspěvky. Chtěla tím poukázat na kyberšikanu a ponižování v online prostoru.
Haterům poslala jasný vzkaz: „Cílem těchto looků je objasnit práva, která se týkají žen a jejich těl. A o tom, jak je zacházení s ženským tělem stále ve společnosti hlavním předmětem diskuse.“
Jenomže loňský rok se pro influencerku ukázal jako zlomový. Čelila totiž obrovskému skandálu. Propagovala prodej tradiční vánoční italské bábovky známé jako pandoro, jenomže zákazníkům měla tvrdit, že koupí podpoří dětskou nemocnici v Turíně. Ta však dostala pouze sponzorský dar ve výši 50 tisíc eur od firmy Balocco, která bábovky vyrábí. Výtěžky z prodeje nemocnici nešly, i když právě tak to veřejnosti měla Ferragni podávat.
Italský antimonopolní úřad (AGCM) influencerku pokutoval částkou 1,075 milionu eur (tedy více než 27 milionů korun), jak informuje BBC. Za události schytala kritiku i od premiérky Giorgie Meloni.
Spolupráci se značkou Chiary Ferragni následně zrušila například i Coca-Cola, která tvář oblíbené influencerky používala ve svých propagačních materiálech. Italka se na sociální síti po provalení kauzy na dlouho odmlčela. Později přidala video, ve kterém se se slzami v očích omluvila. V lednu začala postupně přidávat nové příspěvky, ale bez označení spolupráce. Dnes na jejím feedu dominují zejména fotografie s dětmi.