17. prosince 2016 19:07

Nechutný a sexuálne nedozretý Ash krája zlo a démonov aj v druhej sérii bláznivého a vtipného Ash vs. Evil Dead (Recenzia)

2. séria jemne ubrala z plynu, stále však ide o kráľovskú zábavu.

Veľká škoda, že seriál Ash vs. Evil Dead nedokáže priniesť kvalitné finále. Na konci oboch sérií mi v ústach zostala nepríjemná pachuť sklamania. Iste, efekty či jemné zvraty potešili v oboch prípadoch, no dej a jeho celkové vyznenie je stále veľkým mínusom tohto geniálneho projektu. Že si trúfam označiť tak jednoduchú zápletku s jemne nadpriemernými hercami za geniálnu? Nuž, Sam Raimi a spol. si uvedomili, že v dnešnej dobe príde krvavé odľahčenie od hororov v spojení s úžasným charakterom Asha Williamsa a poriadnou dávkou sarkazmu niečím, čo mnoho z nás potrebuje. Je pritom jedno, či ste recenzent, filmy a seriály sledujete len počas sviatkov alebo ste televízny divák. Ash vs. Evil dead je kráľovská oddychová zábava a celkom možno budúca trvalka.

O deji toho veľa nenakecáme. Pokračuje sa tam, kde skončila prvá séria. Naši hrdinovia teda znova čelia zlu a tentokrát už jeho fyzickému zosobneniu. Bohužiaľ, všetko funguje len ako nadstavba prvej série. Tá druhá ponúka menej menej prekvapení, menej úžasných gore momentov, a čo je najsmutnejšie, aj oveľa menej humoru. Žiadna epizóda vás neposadí na zadok, nové postavy sa odpracú až príliš rýchlo a celé to pôsobí uponáhlane a hlavne nesúrodo. Zatiaľ čo prvá séria jasne vyznačila, kedy sa príbeh začína, kedy sa postavy blížia k cieľu a taktiež skvele finišovala (až na Ashovo rozhodnutie a následné nepochopiteľné správanie postáv), tá druhá funguje skôr ako Simpsonovci. V podstate je jedno, ktorú časť si pustíte, viac-menej budete chápať, o čo ide a jednoducho sa sústredíte na to, aby ste si za tú polhodinu odpočinuli pri obľúbených postavách a hektolitroch krvi. Odštartovalo to pritom úžasne, postupom času sa však začali nabaľovať menej zaujímavé postavy, scenár a réžia zabudli, že to má byť tak trochu hororové a... všetkého dobrého je proste menej.

Zdroj: Starz

Ash vs. Evil Dead je stále jednou z najvhodnejších alternatív pre zábavné zabíjanie času (a to aj vďaka super polhodinovému formátu), pri ktorom sa sem-tam pobavíte, sem-tam sa budete báť o svoje obľúbené postavy, no popri spomienkach na sériu prvú jednoducho budete sklamaní. Snáď to 3. séria napraví. Dovtedy už len ostáva pochváliť tvorcov za odvahu nebáť sa zabíjať postavy a robiť stále tak trochu dementný seriál, pri ktorom treba vypnúť a užívať si Ashove hlášky. 7,5/10

0/10