Tesco se rozhodlo učinit velmi důležitý krok v nabídce ovoce a zeleniny.
S nedokonale vypadajícím ovocem a zeleninou se začali setkávat zákazníci maloobchodního řetězce Tesco. Ten v Česku a na Slovensku nově prodává jablka, brambory a mrkve, která mají estetické odlišnosti – jsou např. příliš malá, velká nebo naopak různě pokřivená. Chuťově a kvalitou je ovoce a zelenina nerozlišitelná od ostatních, jen nesplňuje standardy pro zařazení do běžného sortimentu.
Tesco s tímto prodejem začalo v domovské Velké Británii, nyní nabídku zkušebně rozšiřuje po 50 provozovnách ve střední Evropě. V České republice se s „ošklivou“ zeleninou můžeme setkat na pobočkách v Praze - Eden, Brně Heršpicích, Ostravě, Frýdku-Místku, Děčíně, Mělníku, Havířově, Karlových Varech, Rychnově nad Kněžnou, Sokolově, Vysokém Mýtu a Českém Krumlově a ve 13 slovenských městech. Zboží bude pro zákazníky k dispozici s přibližně dvacetiprocentní slevou. Při větším zájmu má řetězec v plánu jak sortiment, tak i počet poboček rozšířit.
Marketingová kampaň nazvaná Perfectly Imperfect, tedy dokonale nedokonalé, je reakcí na žádosti zákazníků. Ti si stěžovali na vyhazování nedokonalých surovin a tím větší ekologickou stopu na životním prostředí. Obchodní řetězce mají totiž velmi přísné podmínky pro prodej ovoce a zeleniny. Zboží musí vypadat prvotřídně. Zákazníci se však čím dál více orientují na ekologii a zdraví životní styl.
„V době, kdy mnoho lidí na celém světě trpí nedostatkem jídla, je nepřijatelné, aby jakýkoli obchodník nesmyslně plýtval jídlem. Také potravinový odpad zbytečně zatěžuje planetu a její přírodní zdroje. Zvyšuje i zatížení planety dalšími emisemi skleníkového plynu. Je to problém, který leží na srdci nejen našim kolegům, ale i zákazníkům, kteří nechtějí utrácet peníze za jídlo, které se později vyhodí,“ oznamuje tisková zpráva společnosti Tesco.
Své o tom ví i řetězec Penny Market, který se stejným nápadem přišel v loňském roce. Zákazníci si začali na nehezkou zeleninu zvykat, a proto rozšířil nabídku o další položky. Podobně reaguje více prodejců a je jen otázkou času, kdy se takový sortiment stane běžnou součástí nabídky.