1. května 2017 14:48

Seriál o pornografickém průmyslu vám ukáže tvrdou realitu byznysu, v němž jdou morální zásady stranou (Recenze)

Hot Girls Wanted: Turned On od Netflixu je dokumentární seriál o pornografii, který přináší objektivní pohled na problémy tohoto odvětví.

Možná si ještě pamatujete na dokument Hot Girls Wanted, o němž jsme psali, a který v roce 2015 vydala streamovací platforma Netflix. Tento více než hodinu dlouhý počin nám ukázal, že pornoprůmysl není žádná procházka růžovou zahradou. Tím však končila jeho veškerá přídavná hodnota a dočkali jsme se jen povrchního potvrzení tohoto faktu, který asi není úplným překvapením. Netflix se však nápadu chytl a o dva roky později tu máme seriál Hot Girls Wanted: Turned On, který čítá hned šest epizod po 45 minutách a zkoumá danou problematiku do dříve nepoznaných hloubek (ehm). V zahraničních médiích se dočkal vcelku pozitivního přijetí, a tak jsme se rozhodli vám popsat klady a zápory této minisérie i z našeho pohledu.

Za projektem stojí Ronna Gradus, Jill Bauer a Rashida Jones a na začátek bych vám asi měl prozradit, že i přes název se zas tolika záběrů se sexuálním obsahem nedočkáte. Místo toho dostanete šestinásobnou dávku emocí a pohledů na problematiku, kterou s sebou nese doba moderních technologií a pornografie v souvislosti se sexem. Čtyři z šesti epizod se točí kolem sexu za peníze, avšak i zbylé dvě mají co nabídnout. Uvidíte pohledy na problematiku z několika stran, včetně svědectví pornoherce hnaného k natáčení scén, které jsou mu nepříjemné nebo první ženy, která kdy fotila pro erotický časopis Playboy. A právě výběr jedinců, kteří v dokumentu vystupují je největším pozitivem seriálu. Lidé v jednotlivých epizodách jsou natolik rozliční a zajímaví, že vás zajímá jejich motivace a rozhodnutí, která je vedla k jejich současnému životu.

Z jejich výpovědí je nám popisován jejich pohled na důležitost a roli sexu v jejich životech. Například v první epizodě nesoucí název Women on Top je nám představena filmařka Erika Lust, která svojí tvorbou brojí proti stále častějšímu ponižování žen v pornografii. Zajímavá je i zpověď muže z druhé epizody, který se stal slavným díky účasti v reality show Big Brother a od té doby si užívá výhradně krátkodobé sexuální vztahy, které v poslední době navazuje díky aplikacím, jako je Tinder. Po několika minutách je těžké s ním sympatizovat, ale právě jeho případ dokumentuje, jak moderní technologie usnadňují hledání partnera na jednu noc a narušují klasické vztahové schéma. Pokazit náladu vám může i poslední epizoda s názvem Don’t Stop Filming, která se zaměřuje na teenagera, který pomocí služby Periscope vysílal znásilnění své kamarádky

Hot Girls Wanted: Turned On není jen suchým pohledem na pornografii a místo odhalených prsou nám odhaluje pozadí výroby pornografických snímků, za nimiž stojí spousta lidí, přičemž jen málokdo z nich se snaží chovat morálně. Jedná se o unikátní pohled na současnou kulturu sexu, která je na hony vzdálená stavu před pouhými dvaceti lety. Porno a prakticky neomezená dostupnost k němu má hromadu velikých záporů, a pokud se rozhodnete tomuto dokumentu dát šanci, možná se minimálně změní váš pohled na tuto problematiku. Pokud chcete vědět více o tomto nezvyklém tématu, od Netflixu dostanete velmi zajímavou studii, která objektivně ukazuje negativa pornografie a změn moderní doby, které ovlivňují náš sexuální život. 7/10

0/10