Nová prodejna nebo pop-up store v centru Prahy?
Přímo v centru Prahy, případně na jiném frekventovaném místě (např. v obchodním centru), chce IKEA v první polovině letošního roku otevřít novou prodejnu. Kvůli takto exponovanému umístění nemůže švédský gigant vybudovat pobočku o velikosti svých dvou pražských prodejen a vzhledem k omezenému trhu ani nechce.
Na novém místě, které je zatím ještě stále v jednání, bude představovat exkluzivní limitované edice svých výrobků, budou zde probíhat různé eventy, setkávání, inspirativní ukázky, přednášky nebo workshopy. Nemá tedy konkurovat jejím velkým prodejnám, ani výdejnám zboží.
„V obchodě bude zajímavější nabídka, kterou chceme často měnit. Vyřízneme kousek Ikey a představíme ho lidem,“ řekl v rozhovoru pro iDnes.cz ředitel českého oddělení Marek Feltl. Limitované edice představuje IKEA zhruba desetkrát do roka.
Nová pobočka bude velikostně podobná těm existujícím například ve Varšavě, Stockholmu či Římě. Tam zabírají rozlohu mezi osmi a patnácti sty metry čtverečních. Bude je tvořit tzv. programová část, která bude sloužit právě ke zmiňovaným eventům a také část prodejní. Ředitel české Ikey slibuje místo, kam si lidé budou moci jak přijít pro radu, tak si něco koupit.
Zvažuje se také prodejna v konceptu pop up storu. Ta by přitom měla být napojena na nějaké stávající obchodní centrum. Vše je prý zatím v řešení. „Investici máme schválenou, jakmile najdeme vhodné prostory, už nám nic nebrání v plánování.“
Marek Feltl také prozradil, jaké produkty jsou mezi Čechy nejvíce oblíbené. Mezi nejprodávanější sortiment v tuzemsku prý patří vonné svíčky Sinnlig, kterých se za poslední kvartál prodalo 600 tisíc, mimořádné oblibě se ale také těší sklenice Pokal (35 cl) či LED žárovky nebo policový systém Kallax.