Studio Najbrt vyhrálo soutěž a vytvořilo pro Národní galerii nové logo.
Dvouocasý lev, který dlouhé roky zosobňoval Národní galerii, bude nahrazen. Nové logo navrhlo Studio Najbrt a zavedeno bude v příštím roce. Jeho cenovka je 1,3 milionu korun. Tvořeno bude ze tří velkých tiskacích písmen sestavených do dvou řad pod sebe. Uprostřed bude prázdné místo.
Písmena se budou používat v několika variantách – v černé, bílé či jen v podobě tenké linky, kterou překryje obraz nebo text. Podle ředitele instituce Jiřího Fajta bylo původní logo příliš konzervativní a změna bude pro galerii znamenat nové otevírání se veřejnosti.
Soutěže o tvorbu loga se zúčastnilo devět tuzemských grafických studií, z nichž byla nakonec za nejlepší zvolen právě návrh Studia Najbrt.
Do konce srpna by měla Národní galerie mít grafický manuál a principy používání nové identity. Návštěvníci by novou vizuální identitu mohli spatřit před podzimní sezonou.
Spolu se změnou loga přichází i úprava názvu. Národní galerie zůstává, avšak místo zkratky NG se začne používat zkratka NGP, tedy Národní galerie Praha.
Spolu s vyhlášením výsledků dnes v pražském Veletržním paláci začala výstava všech soutěžních návrhů, kterou si budete moci prohlédnout do 3. června.
Co říkáte na nové logo, jedná se o pozitivní změnu?