Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
13. října 2018 11:01
Čas čtení 0:00
Ondřej Jarůšek

Brno smrdí a nic tam není, hlásá bláznivá zpěvačka na kolečkových bruslích oděná do kroje

ZAJÍMAVOSTI BRNO
Uložit Uložené

Do jihomoravské metropole nejezděte, smrdí to tam, hlásá nová skladba, která má do města paradoxně přilákat více lidí.

Brno se dočkalo poměrně netradiční formy propagace.  Postarala se o ni zpěvačka Mucha, která se v novém klipu oblékla do tradičního kroje, nazula si kolečkové brusle a s kytarou v rukách začala křížemkrážem brázdit jihomoravskou metropoli. A u toho zpívala mimo jiné o tom, že město je „rozm*dané“ a „smrdí“. 

Součást kampaně

Jedná se přitom o součást oficiálně kampaně města, která má za cíl podpořit cestovní ruch a přilákat do Brna více návštěvníků. Za tímto účelem se například využívá označení #brnotruestory na sociálních sítích, kde se má město pomocí různých videí a fotografií představit jako místo skvělých zážitků.

O ty se pod zmíněným hastagem mohou veřejně podělit všichni zdejší obyvatelé či návštěvníci, díky čemuž jsou příspěvky dle vyjádření mluvčí magistrátu Kateřiny Gardoňové pro server Aktuálně maximálně autentické

Vlna kritiky

Ne u všech se však nové video setkalo s příznivou odezvou, zejména ze strany některých místních obyvatel. „Smutné, naprosté zneuctění kroje, zvyků a tradic, co se tu snaží plno lidí zachovat,“ napsala do komentářů jedna z nespokojených divaček. 

„Nevím, co tím dotyčná chtěla dokázat, ale mně dokázala maximálně to, že buď je hodně nemocná, anebo fetuje. Video je trapné, ubohé a špiní jednu z krásných posledních tradic Moravy – kroje, kterou se ještě někteří stále snaží udržet v určitých obcích a vesnicích,“  napsala další.  

Jiné diváky naopak klip pobavil. „Přátelé, možná do toho nemám co mluvit, protože jsem Pražák, ale mně to přijde dobrý. Umět si ze sebe udělat srandu je potřeba. Brala bych takový video i o Praze. Takže Brnu fandím,“  vyjádřil se na Facebooku Petr N.

Na kampaň bylo vynaloženo 3,6 milionu korun a jak dále Kateřina Gardoňová vysvětlila, částka v sobě částka zahrnuje „strategické řízení značky, on-line kampaň v šestnácti zemích světa a také samotnou tvorbu fotografií a videoobsahu“ .

A jak se video líbí vám? Dejte nám vědět níže v komentářích.

Domů
Sdílet
Diskuse