S myšlenkou fastfoodu bez plastu si nyní pohrávají známé řetězce, které testují nový alternativní materiál.
Společnost AmRest, pod jejíž taktovkou fungují v České republice známé fastfoodové řetězce KFC a Burger King, oznámila, že se bude v blízké budoucnosti pokoušet o stoprocentní náhradu plastového materiálu. Prvním bezplastovým fastfoodem by mělo být KFC, které, dokud se vývoj materiálu nedokončí, bude alespoň vydávat plastová brčka a víčka pouze na požádání. Se zprávou přišly Seznam Zprávy.
Oba řetězce přichází do boje s plastem až ve druhé vlně, kdy jejich přímý konkurent, McDonald's, už dříve zavedl papírová brčka. Ta se však zákazníkům nelíbila, protože se jednoduše rozmočila. Když poté firma nechala vyrobit brčka z tužšího papíru, nedala se recyklovat. A na těchto cenných zkušenostech konkurence chtějí KFC s Burger Kingem stavět.
„Testujeme různé materiály na bázi biopolymerů, papíru, dřeva apod. a jsme blízko finálnímu řešení pro trhy, kde AmRest působí,” vyjádřil se pro Seznam prezident značky KFC pro Česko a Rakousko Libor Hubík. V plánu je prý nahradit kromě brček i kelímky, příbory a tácky.
Výsledky testování chtějí využít i pro Burger King. „Momentálně probíhá testování různých materiálů, výhledově uvažujeme také o náhradě plastových hraček,” uvedl ředitel Burger Kingu pro střední a východní Evropu Daniel Ryška. Americké ústředí společnosti už dříve uvedlo, že by se plastových hraček chtělo do roku 2025 zbavit celosvětově. V Británii jsou tyto hračky již zakázány.
To, že se musíme starat o svou planetu, si uvědomila i Evropská unie, která omezí jednorázové plasty celoplošně, a to už v půlce roku 2021. „Česká republika se bude muset připravit na to, že některé výrobky, jako jsou jednorázové talíře, příbory, budou zcela zakázány,“ vyjádřil se ředitel odboru odpadů ministerstva životního prostředí Jaromír Manhart už v květnu.