V pozadí snímku od tvůrce Ex Machiny proběhl spor dvou producentů, který vyústil v nečekané řešení.
Když se v roce 2014 probojoval režijní debut Alexe Garlanda s názvem Ex Machina na plátna kin, dočkal se až překvapivého úspěchu. Nikdo se tedy nepodivoval tomu, že talentovanému tvůrci dalo studio Paramount prostor znovu a pověřilo ho režií dalšího sci-fi s názvem Annihilation. Nyní, jen pár týdnů před únorovou premiérou, však přichází nečekaný zvrat, jehož výsledkem je smlouva ohledně Annihilation s Netflixem. Paramount propůjčil streamovací službě část distributorských práv a očekávané sci-fi uvede jen v USA, Kanadě a v Číně. Pro zbytek světa bude mít Annihilation premiéru o 17 dní později na Netflixu. Samozřejmě se tak nabízí otázka, proč k něčemu takovému došlo.
Odpověď je zřejmě komplikovanější, ale její obrysy můžeme vystopovat ke střetu dvojice producentů. Na jedné straně je Scott Rudin (The Social Network, Lady Bird) a na druhé David Ellison (Geostorm, Terminator: Genysis). Dle zdrojů THR vznikl spor už v červenci (júl) loňského roku během testovací projekce. Po promítání měl producent David Ellison namítat, že snímek je „příliš intelektuální a komplikovaný“ a požadoval změny, které by ho proměnily v něco, co by přitáhlo širší diváckou obec. Scott Rudin, který měl finální slovo ohledně výsledné podoby snímku se však postavil za režiséra Alexe Garlanda a rozhodl, že k přetáčení nedojde. Nakonec tedy došlo ke kompromisu a podstatnou část produkce zaplatil Netflix (cca 55 milionů dolarů), za což mu byla propůjčena celosvětová streamovací práva.
Postapokalyptické dobrodružství o Natalie Portman, která se vydá hledat svého ztraceného manžela na území odříznuté od zbytku civilizace, tak potvrzuje trend, který již letos nastolilo studio New Line. To se s Netflixem dohodlo na společné produkci rebootu snímku Shaft. Otázka je, jaké přínosy nám finanční spolupráce streamovacích společností a klasických hollywoodských studií přinesou do budoucna. Minimálně u Annihilation však můžeme být rádi, že zůstala zachována jeho „příliš intelektuální“ forma a těšíme se na premiéru, která u nás proběhne 23. února (február) 2018.