Instagram odmítá přenechat TikToku lukrativní část trhu na sociálních sítích.
Ve Spojených státech amerických narůstají hlasy volající po zákazu nebo změně vlastnictví aplikace TikTok. Ta je osočována ze špionáže pro čínskou vládu, a tak se hovoří o kompletním zákazu TikToku na americkém trhu či jeho prodeji Microsoftu, informuje Axios.
Do hry proto vstupuje Instagram, který právě dnes spouští službu Instagram Reels s nadějí, že vytvořil zabijáka svého největšího konkurenta. Reels budou fungovat na podobném principu jako TikTok, uživatelé dostanou příležitost vytvářet 15sekundová videa plná filtrů, efektů či hudby dostupné v masivní kolekci.
Hellooooo, Reels
— Instagram (@instagram) August 5, 2020
Introducing a new way to create and discover short, entertaining videos on Instagram.
Reels is rolling out today to more than 50 countries around the world.
✨https://t.co/RfXDhYawSF pic.twitter.com/FjSGSpSGpn
Hlavním tahákem Reels bude fakt, že v aplikaci Instagram budou mít tvůrci možnost získat obrovské množství fanoušků i na základě jednoho úspěšného videa.
Funkce poslouží zejména profesionálnějším tvůrcům, kteří využijí širokou paletu možností pro úpravy videa jako střih či překrývání jednoho videa jinou nahrávkou nebo fotkou.
Instagram funkci Reels zakomponuje do aplikace v sekci Explore, kde se budeš moci prokliknout na Stage a objevovat ta nejpopulárnější videa z celého světa.
V tom spočívá hlavní rozdíl mezi současným algoritmem, protože momentálně na Instagramu vidíš zejména to, co tě podle aplikace nejvíce zajímá. V Reels uvidíš to, co zajímá celý svět. A ode dneška bude funkce dostupná ve více než 50 zemích světa.