Poté, co vyšlo najevo, že by populární platforma TikTok mohla zneužívat data svého uživatelstva, někteří lidé, společnosti i instituce z čínské sociální sítě odešli.
Nově se influencerky a influenceři hromadně přesouvají na jinou platformu, která je prý „něco“ mezi Pinterestem a Instagramem, avšak s algoritmem TikToku. I ta však podle CNN a The New York Times spadá pod ByteDance, mateřskou společnost TikToku.
Aplikaci Lemon8 deník NY Times popisuje jako „dítě Pinterestu a Instagramu, které se narodilo s algoritmem TikToku“. Není se proto čemu divit, že se část influencerek a influencerů přesunula na tuto novou platformu a ke stejnému kroku vyzvala své sledující. Jak zjistil The New York Times, důvodem přesunu je i to, že společnost oslovila veřejně vystupující osoby, aby se staly součástí kampaně a o nové platformě promluvily ke svým sledujícím.
To, že Lemon8 připomíná TikTok v roce 2020, není náhoda. Sociální síť, která byla začátkem tohoto roku spuštěna ve Spojených státech, totiž taktéž spadá pod ByteDance, mateřskou společnost TikToku. Je tak pravděpodobné, že i Lemon8 může zneužít data svého uživatelstva a úřady bijí na poplach.
Aplikaci Lemon8 si jenom od února ve Spojených státech stáhl více než milion lidí a v minulém měsíci měla mít půl milionu aktivních uživatelů či uživatelek denně. Sociální síť tak začíná být populární, a ačkoli zatím v Česku dostupná není, je jen otázkou času, kdy se objeví i na našem trhu.
Konec videí na sociálních sítích
V čem je sociální síť Lemon8 tak jedinečná? Ačkoli se v průběhu let většina její konkurence zaměřila na krátká videa, Lemon8 sází na fotografie. Na domovské stránce „pro vás“ můžeš procházet obsah jako na TikToku, avšak místo videí uvidíš dva sloupce obrázků, prostřednictvím kterých se můžeš překliknout na příspěvek. Ty jsou pak silně zaměřeny na obsah týkající se krásy a životního stylu.