Stres, úzkost, frustrace. Tři emoce, které velmi úzce souvisejí s cestou módního designu, čehož si je vědoma i kreativní ředitelka módního domu AVAVAV Beate Karlsson. Právě ona otiskla podobu zmiňovaných třech pocitů do nejnovější kolekce.
Pokud jsi už někdy slyšel*a o švédské módní značce AVAVAV, asi tě nepřekvapí divoký koncept jejích přehlídek. Pro neznalce jak tohoto brandu, tak celé módní scény se však může jednat o bizár nejvyššího kalibru.
Nejnovější kolekce SS24 uzavřela milánský fashion week, přičemž ne poprvé způsobil tento nezávislý módní dům rozruch. Kreativní ředitelka Beate Karlsson popsala kolekci jako „o stresu“, což se také dost zjevně odrazilo nejen v samotných oděvech, ale i jejich prezentaci.
Přehlídka plná absurdity a nadsázky začala nalepením papírů s načmáranými slabikami AV AV AV na zeď, což měl v kompetenci jeden ze zaměstnanců v backstagi. Hned poté byli v mnoha případech modelové doslova vytlačeni na runway, což bylo samozřejmě součástí celé performance. Chaos, zmatení, spěch a vyděšení. Takto by se daly charakterizovat pohyby předvádějících.
Ačkoliv se může zdát, že přehlídka cílila na pobavení obecenstva, pravda je, že v sobě skrývala mnohem hlubší koncept. Karlsson v námětu čerpala přímo ze svého života, kdy reflektovala své problémy s navrhováním nové kolekce. Sezónní módní kalendář budí v designérech úzkosti a frustraci, které jsou důsledkem tlaku a dodržování přísných termínů.
K vidění byly například oděvy bez zadního dílu disponující nápisem ADD BACK či další slogany jako NO TIME TO DESIGN nebo ADD SHAPE.
Nechybělo ani ironické označení Filthy Rich nebo MADE IN ITALY (or China, can't remember). Ze všech nesourodých siluet a širokého spektra podnětů jsme si však nejvíc zamilovali oversized oblek z lepicích papírků. Dramatickou atmosféru také umocnil rozmazaný make-up některých modelů, kteří naprosto důvěryhodně sehráli roli utrápených postav.
V minulosti se značka AVAVAV dostala do povědomí svou virální přehlídkou SS23, na které modelové záměrně padali na zem mola.