Dvě holčičky v černých šatech s růžovými batůžky a vážným výrazem ve tváři jsou podle některých rodičů výzvou pro pedofily.
Módní řetězec H&M představil novou kolekci s názvem Back to School. Rozkošné uniformy jako z amerického filmu na dvou malých holčičkách však zvedly ze židle mnoho rodičů, uvedl The Independent.
Reklama, v níž vystupovaly dvě dívky zřejmě ze základní školy, nesla slogan „Make those heads turn in H&M's Back to School fashion“, který by se dal volně přeložit jako „Buďte středem pozornosti v naší nové kolekci“.
Jeden z největších hráčů v oděvním průmyslu následně reklamu stáhl a omluvil se: „Velmi se omlouváme, pokud jsme někoho urazili, a v budoucnu si dáme pozor na to, jak kampaně povedeme.“
Rodiče však na značce nenechali nit suchou: „Vaše nechutná reklama podsouvá pedofilům, že je v pořádku toužit po malých holčičkách,“ napsala na síti X psycholožka Pam Spurr.
Generální ředitelka a zakladatelka Mumsnetu Justine Roberts uvedla, že rodiče jsou již dlouho znepokojeni právě kulturou, v níž jsou děti sexualizovány, a proto v roce 2020 zahájili kampaň s názvem Let Girls Be Girls. „Nicméně i po čtrnácti letech marketéři nadále vytvářejí nevhodný obsah, který sexualizuje mladé dívky. Je to pro nás velké zklamání. Jsme sice rádi, že značka reklamu stáhla, ale neměla vůbec vzniknout,“ napsala Roberts.