Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
22. ledna 2024 v 16:40
Čas čtení 0:45
Karolína Uličná

Módní gigant musel stáhnout reklamu se dvěma školačkami v uniformách. Vadila rodičům

Módní gigant musel stáhnout reklamu se dvěma školačkami v uniformách. Vadila rodičům
Zdroj: Palladium/volně k užití
MÓDA MÓDA SPOLEČNOST
Uložit Uložené

Dvě holčičky v černých šatech s růžovými batůžky a vážným výrazem ve tváři jsou podle některých rodičů výzvou pro pedofily.

Módní řetězec H&M představil novou kolekci s názvem Back to School. Rozkošné uniformy jako z amerického filmu na dvou malých holčičkách však zvedly ze židle mnoho rodičů, uvedl The Independent.

Doporučeno
Kanye West si oblékl tričko s neonacistou, který dostal 21 let vězení za vraždu Kanye West si oblékl tričko s neonacistou, který dostal 21 let vězení za vraždu 21. ledna 2024 v 12:31

Reklama, v níž vystupovaly dvě dívky zřejmě ze základní školy, nesla slogan „Make those heads turn in H&M's Back to School fashion“, který by se dal volně přeložit jako „Buďte středem pozornosti v naší nové kolekci“.

Jeden z největších hráčů v oděvním průmyslu následně reklamu stáhl a omluvil se: „Velmi se omlouváme, pokud jsme někoho urazili, a v budoucnu si dáme pozor na to, jak kampaně povedeme.“

Rodiče však na značce nenechali nit suchou: „Vaše nechutná reklama podsouvá pedofilům, že je v pořádku toužit po malých holčičkách,“ napsala na síti X psycholožka Pam Spurr.

H&M deti uniformy sexualizácia problém nová kolekcia
Zdroj: H&M, The U.S. Sun

Generální ředitelka a zakladatelka Mumsnetu Justine Roberts uvedla, že rodiče jsou již dlouho znepokojeni právě kulturou, v níž jsou děti sexualizovány, a proto v roce 2020 zahájili kampaň s názvem Let Girls Be Girls. „Nicméně i po čtrnácti letech marketéři nadále vytvářejí nevhodný obsah, který sexualizuje mladé dívky. Je to pro nás velké zklamání. Jsme sice rádi, že značka reklamu stáhla, ale neměla vůbec vzniknout,“ napsala Roberts. 

Domů
Sdílet
Diskuse