Koncept RE60 byl veřejnosti představen už v roce 2012, sériové provedení ale pod názvem Qute přichází až teď.
Jistě si pamatujete na mini-vůz Nano, protože právě toto vozidlo ze stáje značky Tata před několika lety obletělo svět se statusem nejlevnějšího automobilu na světě. Od té doby se ale věci změnily a v tomto období poznáváme zajímavý počin, pod který se podepsal indický výrobce motocyklů Bajaj. Ten už nějaký ten pátek tamní veřejnost informoval o tom, že dříve či později vzejde z jejich výrobních linek i první automobil, no a právě závěr roku 2016 je tím obdobím, kdy se plány přenesly do reality. Pravdou je, že první koncepční návrh pod názvem RE60 byl veřejnosti ukázán již v roce 2012, sériové provedení však pod názvem Qute přichází až nyní. Jeho největší dominantou je přitom cena, jelikož Bajaj stanovil pro tuto novinku v Indii cenu 132 tisíc rupií, což je v přepočtu jen necelých 50 000 Kč! Nové nejlevnější auto je tak na světě. Samozřejmě, už na první pohled je zřejmé, že nejde o plnohodnotný vůz v pravém slova smyslu, na tamní podmínky jde však relativně o značný nadstandard. Cílem jeho stvořitelů byla snaha o to, aby i ty nejchudší rodiny mohly přejít z malých skútrů na značně komfortnější a bezpečnější lowcostové vozidlo.
Pokud jde o ochranu posádky, tou ale pochopitelně Qute opravdu nedominuje. Není pochyb o tom, že je podstatně bezpečnější než malé skútry či větší motorky, v momentě, kdy ho však přirovnáme k běžným vozům, zdaleka nesplňuje bezpečnostní standardy. Při nárazových testech pod záštitou Euro NCAP dostal Bajaj Qute jen jednu jedinou hvězdičku, přičemž kritická byla zejména ochrana hrudníku, krku i hlavy posádky, kde doslova propadl jak při čelním, tak i bočním nárazu. Pro srovnání, nový Smart ForTwo dostal i navzdory miniaturním rozměrům a přítomnosti opět o něco přísnějších podmínek (i díky vysoce pevnému rámu) v testech až 4 hvězdičky. V zemích, kde však bude Qute nabízen, není bohužel bezpečnosti přikládána velká důležitost, pro tamní jsou podstatnější jiné vlastnosti. O pohon se stará maličký jednoválec o objemu 210 cm3, který je naladěn na výkon 13,2 koní a spolupracuje se sekvenční 5stupňovou převodovkou. 450kilogramový automobil dokáže jezdit při spotřebě jen 2,8 l/100 km a již při jeho výrobě je možné sáhnout po LPG či CNG verzích. Vůz odveze 4člennou posádku, zatímco nabídne 199 litrů zavazadlového prostoru. Na délku 2,75metrové Qute stojí na 12" kolečkách, přičemž místo konvenčních bočních oken najdete jen jakési průhledné rolety. Bajaj svou novinku nabídne kromě Indie také v Turecku či dokonce Rusku, v Evropě by však pochopitelně tento vůz neprošel potřebnými homologizacemi.