Studenti si stěžovali zejména na obsáhlé texty, které v časovém presu nestíhali číst.
Písemná část státních maturit je v plném proudu. Studenti si sotva oddychli od slohové práce z cizího jazyka a hned nato je čekal další tvrdý oříšek. Didaktický test z češtiny, který se skládá z různých typů úloh. V těch jednodušších si studenti mohli vybrat z nabídnutých možností, v těch o malinko složitějších už museli odpovědi vymýšlet a psát sami. Otázek bylo celkem 32, přičemž čas na splnění testu zůstává stále stejný, a to 60 minut. Spodní hranice pro splnění testu je 22 bodů.
A čím šokovala maturita letos? Maturanti si zejména stěžovali na příliš dlouhé výchozí texty, které nestíhali číst a také na otázku číslo 20, kde figurovala pro většinu studentů naprosto cizí slova jako anakolut, zeugma a kontaminace. Nutno ale podotknout, že slova v zadání byla vysvětlena a měla se pouze přiřadit ke větě, kde se vyskytovala. Tradičně se v testu nacházelo i něco málo z dějepisu, studenti si museli například vzpomenout, co je to normalizace.
Těm, kteří si dnes didaktický test vyzkoušeli naostro, držíme palce a doufáme, že jste byli úspěšní. Vy ostatní si test můžete i s níže přiloženými výsledky vyzkoušet zde.
- 1 D
- 2 D
- 3 přáteli, mě/mne, ztotožňovali
- 4.1 ANO
- 4.2 NE
- 4.3 ANO
- 4.4 NE
- 5 C
- 6 D
- 7 D
- 8 C
- 9.1 B
- 9.2 A
- 9.3 C
- 10.1 NE
- 10.2 ANO
- 10.3 ANO
- 10.4 NE
- 11 D
- 12 B
- 13.1 NE
- 13.2 NE
- 13.3 NE
- 13.4 NE
- 14.1 které, 1. pád
- 14.2 pásem
- 14.3 rod trpný, vid dokonavý
- 15 A
- 16 A
- 17 B
- 18.1 E
- 18.2 D
- 18.3 B
- 18.4 A
- 18.5 C
- 19.1 ANO
- 19.2 NE
- 19.3 NE
- 19.4 NE
- 20.1 D
- 20.2 C
- 20.3 B
- 20.4 F
- 21.1 obžerství
- 21.2 novou
- 21.3 následek
- 22 A
- 23 C
- 24 D
- 25 B
- 26 Kanovník Roch poznamenal
- 27 B
- 28 A
- 29.1 nadřízený
- 29.2 usazování
- 30 C
- 31 A
- 32 D