Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 25. 1. 2020 svátek má Miloš

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Zajímavosti
7
Ondřej Jarůšek
17. květen 2017, 16:32
Čas čtení: 2:30

Spolupráce s velkými firmami a více než milion korun ročně. Někteří čeští youtubeři si na nedostatek peněz stěžovat nemusí

YouTube se pro některé tvůrce videí stal zlatým dolem nejen v zahraničí, ale i u nás. Ti nejlepší si vydělají i přes milion ročně.

Ondřej Jarůšek
17. květen 2017, 16:32
Čas čtení: 2:30
Spolupráce s velkými firmami a více než milion korun ročně. Někteří čeští youtubeři si na nedostatek peněz stěžovat nemusí
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
7
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Natáčí videa, spolupracují s velkými značkami a vydělávají více než slušné peníze. A přitom jsou mnozí z nich ještě tak mladí, že studují na střední škole a bydlí s rodiči. Pro řadu populárních youtuberů z české scény se po vzoru těch světových stala tvorba video obsahu vysoce výdělečným byznysem, nicméně sami konkrétní výši svých pravidelných výdělků neradi komentují, na což mají jako soukromé osoby výsostné právo. U některých z nich je však možné danou sumu určit alespoň rámcově. Na finanční situaci mladých youtuberů se nově zaměřil čerstvý seriál zpravodajského serveru iDNES.cz, který čtenářům přibližuje, jak moc lukrativním povoláním může natáčení videí v našich končinách být. 

Přes milion ročně

Podle zjištění webu se v současné době u nás nachází několik desítek tvůrců, kteří žádný další zdroj příjmu kromě vytváření obsahu na YouTube nepotřebují, přičemž zhruba dvacítka z nich se za uplynulý rok stala plátcem DPH (jejich roční příjem tedy přesáhl hranici jednoho milionu korun). To potvrdil i oslovený Tomáš Gavlas z agentury Get Boost, která se specializuje na YouTube marketing. A vysoké částky, které se na YouTube točí, nastínila i tvůrkyně videí Teri Blitzen, která by dle svých slov uživila i celou svoji čtyřčlennou rodinu. „Když je youtuber šikovný, stovky tisíc za dva měsíce vydělá,“ cituje server slova 17leté dívky.

 

 

Vedle těch největších a nejúspěšnějších jmen, mezi které patří internetové osobnosti jako například Jirka Král, Pedro nebo třeba Stejk, u nás existuje i několik dalších stovek menších youtuberů, kteří mají díky videím většinou zaručený zajímavý vedlejší příjem„Jsou to mladí lidé, často studenti středních škol. Když z toho mají deset dvacet tisíc každý měsíc, tak nemůžou nebýt spokojeni,“ říká pro iDNES.cz Peter Sládeček z agentury Tubrr a dodává, že největší boom nastal zejména v posledních měsících, kdy tvůrci s videi čítajícími tisíce přehrání raketově vzrostli na stovky tisíc.

 

Příkladem mladého youtubera, jenž se prakticky ze dne na den stal virálním hitem, je desetiletý Misha, který vstoupil ve známost díky svým písním (ta nejúspěšnější z nich je zaměřená na někdejší mobilní fenomén Pokémon Go a momentálně čítá téměř 55 milionů zhlédnutí). Podle jeho bratra Oldřicha Fabiana, který poskytl rozhovor pro magazín MF DNES, mladý tvůrce ze základní školy sklízel ještě před Vánocemi statisícové sumy, které se později snížily na desetitisíce.

Jen reklama nestačí

Na nižší desítky tisíc měsíčně si mohou youtubeři přijít od společnosti Google (vlastníka serveru YouTube) například správně navolenou reklamou u videa, pravidelnou aktivitou a peníze dostávají také za publikum, které na svůj obsah přitáhnou. Za mladší diváky se však vyplácí menší částky než za starší. Pokud by ale youtuber chtěl zamířit až k pomyslné milionové hranici, tak peníze z reklamy stačit nebudou. „Jestli ale člověk jezdí pravidelně na akce a vytváří videa pro společnosti na zakázku a sponzorovaná videa, tak to reálné je,“ vysvětlil dále pro iDNES Daniel Sonnleitner, který vystupuje pod přezdívkou Danny na kanálu TVTwixx.

 

 

Při spolupráci s firmami, pro které tvůrci videí propagují jejich produkty, a to ať už se jedná o elektroniku, oblečení nebo kosmetiku, hraje důležitou roli i roční doba. Například nejvíce jsou společnosti ochotné zaplatit v období před Vánocemi, kdy si známý youtuber může přilepšit o desítky tisíc až stovky tisíc za jedinou kampaň. Bohužel však není žádným velkým tajemstvím, že v některým případech může člověk narazit i na skrytou reklamu, kdy daný youtuber láká své fanoušky na určitý výrobek, o kterém už jaksi nezmíní, že jej od výrobce získal zcela zdarma a ještě za propagaci dostal docela pěkně zaplaceno.

 

Jak je tedy vidět, tvorbou videí se dá dobře vydělat už i v našich končinách. Záleží ale přitom pochopitelně na popularitě daného youtubera, jeho šikovnosti, aktivitě a několika dalších faktorech. Ti nejúspěšnější z nich si však dokáží zajistit vcelku záviděníhodné živobytí. Co na výdělky českých youtuberů říkáte vy? Podělte se s námi o názor níže v komentářích. 

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Ohodnoť článek
37
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.