Změny podmínek vstoupí v platnost 26. července. Nebudou se týkat aplikace WhatsApp.
Společnost Meta, která vlastní Facebook či WhatsApp, bude měnit pravidla užívání svých aplikací. Uvádí, že změny jsou navrženy tak, aby usnadnily pochopení toho, jak je s informacemi o jejích klientech nakládáno. Na aplikaci WhatsApp a některé další produkty se tato aktualizace vztahovat nebude. Uvedl to server BBC.
Meta ujišťovala, že nové změny jí nebudou umožňovat sbírat, používat či sdílet data svých klientů novými způsoby. Nově však zavedla dvě změny ve způsobu, jakým mohou uživatelé ovlivňovat to, jak jsou jejich osobní informace zpracovávány.
Nové aktualizace dají lidem větší kontrolu nad tím, kdo může ve výchozím nastavení vidět jejich příspěvky. Stávající ovládací prvky, nad kterými mohou uživatelé vidět reklamy, jsou potom sloučeny do jediného rozhraní. Společnost ale také aktualizuje své smluvní podmínky.
Michel Protti, šéf ochrany osobních údajů společnosti Meta, v příspěvku na blogu uvedl, že chce lépe vysvětlit, co se od Mety a od všech, kteří její platformy používají, očekává. Řekl, že nový akcent na větší srozumitelnost bude zahrnovat například informace o tom, kdy může společnost deaktivovat či zrušit účty, a další podrobnosti o tom, co se stane, když je účet smazán.
Meta také avizovala, že poskytne více podrobností o typech třetích stran, se kterými sdílí informace, a také o tom, jak jsou data sdílena mezi jejími produkty. Uživatelé nemusí v reakci na aktualizace zásad dělat nic. Produkty mohou nadále používat jako doposud. Změny vstoupí v platnost 26. července.