Filmy Barbie a Oppenheimer dohromady utržily přes 511 milionů dolarů a do kin přivedly rekordní množství lidí. Svět ale patří růžové.
Barbieheimer má za sebou první víkend, během kterého se dvěma snímkům podařilo oživit světová kina. Dohromady filmy celosvětově utržily přes 511 milionů amerických dolarů. Vyhrát ale může jen jeden.
Přestože se v internetovém prostředí mohlo zdát, že síly obou snímků jsou vyrovnané, kasy nakonec vyvěsily růžové vlajky. První víkend měla Barbie neuvěřitelný úspěch a film mezinárodně utržil přibližně 337 milionů dolarů. V domácích Spojených státech lidé za projekce utratili 155 milionů a udělali ze satirické existenciální komedie nejúspěšnější snímek letošního roku. Na snímek, který poměrně doslovně kritizuje kapitalismus, rozhodně úctyhodný výkon.
Nolanovo jaderné štěpení za explozí růžové sice zaostává, s přihlédnutím k nesrovnatelnému popkulturnímu významu oblíbené panenky a otce atomové bomby se ale Oppenheimer za své výsledky stydět nemusí. Za víkend utržil v domácích kinech přes 80 milionů dolarů, celosvětově pak 174 milionů.
V České republice se dvojnásobný rozdíl mezi Oppenheimerem a Barbie ale téměř vytratil. Na prvním místě stále zůstává Greta Gerwig s tržbami ve výši necelých 19 milionů korun, Nolan za ní ale zaostává jen asi o 1,5 milionu. Přestože jsou tržby v Česku vyrovnané, rozdíl v návštěvnosti je patrnější. Zatímco Oppenheimera navštívilo 88 419 Čechů a Češek, Barbie se s návštěvností přehoupla přes 100 tisíc.