Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
„Každé ráno když vstanu z postele, děkuji za svou práci. O něčem takovém jsem vždycky snila,“ říká Nicole Mikuš Zahlbruckner.
Nicole Mikuš Zahlbruckner je manažerka influencerů a influencerek. Stará se o největší influencerská esa, třeba o Bianku Rumanovou, Jovinečka nebo Lulu Almaksus (llnzz). Znamená to, že řídí jejich pracovní život a nechává jim prostor pro kreativní myšlení.
Tvrdí, že není influencer*ka jako influencer*ka. Někteří dělají svou práci svědomitě a jiní naopak jen bezmyšlenkovitě přijímají spolupráce. „Dnes je populární, že lidé chodí do reality shows, aby se stali influencery. Sláva může na začátku přijít hned, ale křivka může jít rychle dolů.“
„Někdy říkám, že jsme jako takoví dostihoví koně, ale všichni máme svou práci především rádi. Miluji to, co dělám, a každé ráno jsem za to vděčná. Opravdu dobrý influencer svou práci miluje. Myslím, že je to potom vidět i na obsahu. Miluji lidi, se kterými pracuji, každý do toho dává srdce,“ říká Nicole.
Co je podle Nicole potřeba k tomu, abyste byli dobrým influencerem či influencerkou? Co všechno práce influencerky*a obnáší a co naopak nemá v popisu práce? Jak se Nicole k této práci dostala? Vše se dočteš v rozhovoru.
Kdy se influencer*ka dostane do fáze, kdy potřebuje manažera? Souvisí s tím i počet followerů?
To záleží. Jde hlavně o to, jaká je reálná poptávka po spolupráci. Dnes už ani nejde o počet sledujících, ale o dosah. Někdo, kdo má 30 tisíc sledujících, může mít dosah někoho, kdo má 100 tisíc sledujících. Jsou třeba lidé, kteří si řeknou, že nějakému tvůrci just nedají follow. Přitom ho třeba stalkují a my je vidíme ve statistikách.
Záleží také na samotném influencerovi, jestli si troufne a může si dovolit mít vlastního manažera, který bude jednat jeho jménem. Není to samozřejmě levná záležitost.
Udržovat neustálý kontakt s klientem je náročné. Influencer*ka se v tom může ztratit a někteří klienti jsou pak nespokojení.
V jednom příspěvku na Instagramu jsi napsala, že jsi dřív dělala něco, co tě vůbec nebavilo a co tě naprosto nenaplňovalo. Jak ses dostala ke své současné práci snů?
Původně jsem byla zpěvačka, mám na kontě několik známých písniček, ale po nějaké době mě to přestalo naplňovat. Postupně jsem zjistil*a, že mě spíš baví být v pozadí toho všeho, a tedy v té manažerské pozici. Odmalička jsem snila o tom, že budu zpěvačkou, a tento sen jsem si splnila. Zažila jsem krásné chvíle na jevišti i s dobrými interprety. Ale pak jsem se chtěla vrátit k běžné práci.
Kde jsi pracovala?
Chvíli jsem žila v Praze, kde jsem pracovala v baru. Pak jsem se vrátila na rodné Slovensko a dostala jsem práci v reklamní agentuře, kde jsem se vlastně ocitla v mediálním prostředí. Vystudovala jsem masmediální komunikaci, takže mě to vždycky táhlo tímto směrem a k marketingu. Dále jsem pracovala jako provozovatelka kadeřnického salonu a pak jsem postupně přešla do korporátní sféry.
Tvůj manžel je hudební producent, Dj Grimaso, takže jsi asi úplně ze showbyznysu nevypadla...
Když jsem pracovala v korporátu, dělala jsem manažerku zpěvačce jménem Ronie. Pak jsem otěhotněla. Měla jsem všeho dost a chtěla jsem si trochu odpočinout, i když to na mateřské dovolené moc nejde. V té době jsem přemýšlela, co bych chtěla dělat dál. Věděla jsem, že první roky se rozhodně chci věnovat dceři, byla a je mým splněným snem.
Po dvou letech na mateřské jsem si řekla, že je asi čas vrhnout se zpět do víru pracovních povinností. Částečně proto, že jsem se chtěla více stýkat s lidmi a zapojit mozek. Koneckonců, na mateřské je to pořád jen o dítěti. Jste v dětském světě a já tomu říkám, jako by vám změkl mozek (smích). Někdy je těžké říct i souvislou větu, protože ztratíte slovní zásobu, jak celý den mluvíte dětskou řečí (smích).
Všemu jsem ale nechala volný průběh. Řekla jsem si, že si mě nějaká příležitost najde.
Vím, že jsi původně děla manažerku pouze Lucii Almaksus. Jak jste se seznámily a kdy to přerostlo v pracovní vztah?
S Luckou jsem se znala už předtím. Potkaly jsme se tehdy na festivalu Hip Hop Žije. V kontaktu jsme byly i během mého těhotenství. Vlastně jsem si ji objednala na jednu akci, kterou pořádala, dávno předtím, než jsme navázaly pracovní vztah. Bavily jsme se o tom, že potřebuje pomoc, tak jsem jí řekla, že s tím mám zkušenosti. Domluvily jsme si schůzku a od té doby spolupracujeme.
Právě s ní jsem se ponořila do světa influencer marketingu. Do té doby jsem se pohybovala pouze na hudební scéně.
Přidej se do klubu Refresher+ již od 125 Kč 25 Kč
Co se naučíte po odemčení?
Co obnáší práce influcencer manažerky.
Jak získala své klienty a klientky.
Do jaké míry spolu mají důvěrný vztah.
Jak vypadá její každodenní agenda.
Jaký má Nicole názor na influencery v dnešních reality show.
Co podle ní dělá dobrého influencera či influencerku.
Lucka mě poté doporučila Biance. A Bianka se nemohla dívat na to, jak je Filip pořád zaneprázdněný. Samozřejmě jsem mezitím už s Filipem nějakým způsobem spolupracovala. On má opravdu hodně napilno. Když točí skeče, často točí půl dne, a i jeho nové věci už jsou větší produkce. Potřebuje na ně mít klid.
Asi se nedá úplně srovnávat práce manažerky pro zpěváka a pro influencera...
Když jsem pracovala s Ronie, byla v začátcích a nebylo s ní tolik práce, takže se to vůbec nedá srovnávat. Teď jsou všichni tři moji svěřenci prvoligoví influenceři. Troufám si říct, že jak v rámci Slovenska, tak i v rámci Česka.
Co všechno to vyžaduje?
Je to strašná spousta e-mailů každý den, domlouvání dealů, komplet jim připravuji kalendáře, co se chystá, nebo dělám brífinky. Je toho hodně, od rána do večera.
Co ještě řešíš a co už není součástí tvé práce?
Máme to nastavené tak, abych se postarala o všechno tak, aby influenceři měli čas pouze na kreativu. Aby mohli tvořit obsah v klidu a uvolněně. Ať mohou být kreativní a mohou vymýšlet nové věci. Udržovat neustálý kontakt s klientem je náročné. Influencer se v tom může ztratit a někteří klienti jsou pak nespokojení. Řeším veškerou byrokracii, papírování, faktury, komunikaci s účetními a klienty. Ale s každým svým svěřencem to řeším trochu jinak.
Samozřejmě je na uvážení influencera, zda využije služeb manažera. Ale když se na to podíváme globálněji, tak u větších influencerů je to určitě na místě. S dosahem roste i odpovědnost a obsah musí být opravdu tip ťop. Také komunikace by měla probíhat na profesionální úrovni, i klienti se pak chovají jinak.
V podstatě jim vedu celý pracovní život.
Zabýváš se taky jejich finančním ohodnocením?
Ano, ale vše konzultujeme společně. Jsme k sobě naprosto transparentní. Pokud někdo s něčím nesouhlasí, sdělíme si to.
Stalo se ti někdy, že jste se u některých spoluprací nepohodli?
Mně se to naštěstí ještě nestalo. Pracuji s velmi empatickými lidmi, kteří mají dobré srdce. Máme to všechno nastavené v naší komunikaci, na tom si zakládám. Pracujeme spolu už dlouho, takže víme něco i o svých soukromých životech navzájem. Pro mě je také velmi důležité, abychom si s daným svěřencem rozuměli i lidsky. Máme dohromady takovou rodinnou atmosféru.
Jsem jim vždy k dispozici a naopak. I kdybych byla nemocná a neměla nikoho, kdo by mi šel koupit léky, neměla bych problém zavolat někomu ze svých svěřenců a požádat ho. Totéž platí i z mé strany.
Stalo se někdy, že někdo z „tvých“ influencerů a influencerek váhal se spoluprací a ty jsi musela být někdo, kdo je povzbudí?
Konzultujeme spolu opravdu každičkou spolupráci. Je to jejich jméno, jejich značka. Nejsou to žádné moje loutky, se kterými můžu něco dělat za jejich zády. Například když je Filip na vážkách a my se spolu bavíme, že by to šlo udělat tak a tak, tak si řekne, aha, asi máš pravdu.
Chodí nám odpovídající a vhodné nabídky, žádné nesmysly. Ale zmíním třeba spolupráci s menstruačními kalhotkami, která pro nás byla takovým otazníkem, ale nakonec dopadla jako jedna z nejlepších.
Jak se ti daří zvládat tři lidi s takovým dosahem. Kolik hodin denně pracuješ? Moje pozice nemá pracovní dobu. Jsme zvyklí pracovat nepřetržitě. S tím, že pracuju ad-hoc. Když něco hoří, musí se to řešit a je jedno, jestli je dvanáct hodin v noci. Jsem typ člověka, který nerad usíná s pocitem, že něco není hotové. Často se stává, že s klienty komunikujeme po pracovní době.
Takže když Bianka, Lula a Jovinečko jedou na dovolenou, neznamená to, že mají volno?
Ne, my jedeme nonstop. Samozřejmě pokud jsou někde, kde je časový posun, je to takové kostrbaté, ale nezastavujeme se. Vždycky se ráno probudím a najdu od nich zprávy. Řešíme to za pochodu. Ale zase se navzájem respektujeme, a když je někdo na dovolené, bereme na to ohled. Trochu zvolníme tempo.
V dnešní době z každé sezóny reality show vycházejí noví influenceři a influencerky. Co si o tom myslíš?
Ano, dnes je takový trend chodit do reality show, protože člověk chce být influencerem. Nedá se to srovnávat například s tím, když před osmi lety byla na Farmě moje Lucie (@llnzz). To byla ještě opravdová Farma, a když jsi odtamtud vyšla, nic takového jsi z toho neměla. Tedy jen Instagram, protože tenkrát ještě neměl svůj vrchol.
Teď se chodí do reality show vysloveně kvůli tomu. Dřív se lidé přihlašovali, protože chtěli zažít něco nového a chtěli být třeba na televizní obrazovce. Dneska si každý myslí, že když odtamtud vyleze, bude mít hned 150 tisíc followerů a budou mu chodit tisíce žádostí o spolupráci. Tak to ale není. Na začátku to být může – ale křivka prvotního úspěchu může jít velmi rychle dolů. Osobně jsem toho názoru, že se na trhu uchytilo jen velmi málo influencerů z nedávných reality shows.
Co pro tebe znamená, když je někdo opravdu dobrý influencer či influencerka?
Je to o disciplíně a svědomitosti. To je alfa a omega. Mezi influencery jsou obrovské rozdíly. Existuje spousta takových, kteří nejsou svědomití, není na ně spoleh. Jsem vděčná za to, s kým pracuji. Ani jeden totiž svou práci jen nechrlí a dělá ji dobře. Dále je určitě důležité respektovat termíny. Pro mě je termín posvátný. Člověk by za spolupráci a nabídky měl být vděčný. Nemám ráda nevděk.