„Při natáčení jsem ztratil devět zubů,“ říká režisér populárního Netflix seriálu, jehož druhá řada bude mít premiéru v prosinci.
Stovky zadlužených soutěžících bojují o ohromnou peněžní odměnu, kterou mohou získat hraním dětské hry. Je to ale hra na život a smrt. Fenomén Squid Game bude mít pokračování. Do hry se v druhé sérii vrací i hráč číslo 456 Gi-hun v podání Lee Jung-jae, který se stal vítězem minulé série. Do arény se však samozřejmě vrací se zcela novou sestavou hráčů.
Režisér dosud nejúspěšnějšího seriálu Netflixu Hwang Dong-hyuk popsal pro deník BBC zákulisí jeho vzniknu. Dokonce uvedl, že mu z neuvěřitelného stresu během natáčení vypadlo hned devět zubů.
Druhá série neměla vzniknout
Určitou dobu se hovořilo o tom, že druhá řada vůbec nevznikne, jelikož ta první režisérovi přinesla obrovský stres. Když se ho redaktor ptal, co nakonec změnilo jeho názor, bez váhání odpověděl: „Peníze.“
„Přestože první série měla tak obrovský globální úspěch, upřímně jsem toho moc nevydělal,“ říká. „Takže provedení druhé série mi pomůže kompenzovat úspěch té první.“
„Stres, který teď cítím, je mnohem větší,“ říká. Tři roky po odvysílání první série je Hwang ohledně stavu světa ještě pesimističtější. Poukazuje na současné války, klimatické změny a zvětšující se propast globálního bohatství. Konflikty už nejsou omezeny mezi bohatými a chudými, intenzivně se odehrávají mezi různými generacemi, pohlavími a politickými tábory, říká. „Rýsují se nové čáry. Jsme v éře my vs. kdo má pravdu a kdo se mýlí?“
V druhé sérii se zaplní některé dějové mezery – například proč hra existuje a co motivuje maskovaného Front Mana, aby ji provozoval. „Lidé uvidí více z minulosti Front Mana, jeho příběh a jeho emoce,“ prozrazuje herec Lee Byung-hun, který hraje tajemnou roli. „Nemyslím si, že to diváky uspokojí, ale může jim to pomoci lépe pochopit jeho rozhodnutí.“
Problém s penězi
Hwang se 10 let snažil o vytvoření Squid Game, přičemž si bral velké půjčky na podporu své rodiny, než se do toho pustil Netflix. Zaplatili mu skromnou částku předem, takže nemohl inkasovat neuvěřitelných 650 milionů liber, které podle odhadů vydělali na platformě.
To vysvětluje vztah lásky a nenávisti mezi jihokorejskými filmovými a televizními tvůrci v současnosti s mezinárodními streamovacími platformami. Během několika posledních let Netflix zaútočil na korejský trh s miliardovými investicemi, přinesl tomuto odvětví globální uznání a lásku, ale tvůrci se cítili nedostatečně oceněni. Obviňují platformu z toho, že je při podepisování smluv nutí, aby se vzdali svých autorských práv – a tím i nároku na zisk.
„V Koreji je být filmovým režisérem jen pracovní název, není to způsob, jak si vydělat na živobytí,“ řekl viceprezident Korejského spolku filmových režisérů Oh Ki-hwan. Někteří z jeho přátel režisérů pracují na částečný úvazek ve skladech nebo jako taxikáři.