V roce 1975 začala japonská zábavní firma prodávat vinylovou peněženku a na ní obrázek polidštěné bílé kočky s červenou mašlí. Nejprve jí říkali 名前のない白い子猫 (bílá kočka beze jména), ale již brzy jí vymysleli jméno Hello Kitty. A zrodila se legenda.
Její popularita rychle vzrostla a ona se stala globálním fenoménem. V roce 2013 vydělala 8 miliard dolarů. Hello Kitty jste mohli vidět skoro všude a v roce 2014 byl její obličej na více než 50 000 produktech v bezmála 150 zemích.
Hello Kitty se ale vůbec nejmenuje Hello Kitty. Její pravé jméno je Kitty White, žije na okraji Londýna, má dvojče Mimmy, chodí s Dear Danielem a má superhrdinské alter ego Ichigoman (Strawberry Man). Společnost Sanrio totiž vedle merchandise vytvořila svým postavičkám celý universe pomocí seriálů, videoher nebo komiksů.
Comeback dekády?
Merchandise s kočičkou Hello Kitty se teď ale vrací při příležitosti oslav 50. výročí jejího prvního představení, a že je ho hodně. Častým produktem, který se objevuje s ikonickou postavičkou a barvami, jsou například boty. Svoje Hello Kitty edice představily největší značky jako Adidas nebo Puma.
S limitovanou edicí Hello Kitty přišla italská módní řada GCDS, která se nebála jít do odvážna a vydala háčkované bikiny nebo i podprsenku. Právě v té sdílela na svůj Instagram fotku Dua Lipa. Hello Kitty si také můžeš vzít do koupelny, a to s výrobky Lush. Edice Lush X Hello Kitty and Friends představuje v koupelových bombách i další postavy z jejich universa. Přečti si o ní víc v článku od naší redakce Glow and Know.
Velký návrat Hello Kitty produktu předvedla firma Fender, která znovu zahájila limitovanou produkci kytary Hello Kitty. Tato kytara poprvé vyšla v roce 2005 a ihned se stala populárním sběratelským kouskem.
Další důvod naší overconsumption?
Přestože je vše kolem Hello Kitty naladěné do růžova, všechno růžové na současném trendu není. Ruku v ruce s oslavami výročí představení Hello Kitty světu jde ale také přehlcení trhu. Svět je stále zaplavován vlnami různých produktů s Hello Kitty a v souvislosti s 50. výročím to může přejít až v tsunami. Do oslav se dále zapojily i společnosti jako Shein nebo Primark a až trend opadne, můžeme se obávat, že se skládky zbarví do růžova.