Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej předplatné Refresher+ již od 25 Kč 🤩
včera 26. května 2025 v 15:45
Čas čtení 1:20
Michal Drahný

Hello Kitty zažívá comeback. Jaké collabs se vyplatí v roce 2025 sledovat?

Hello Kitty zažívá comeback. Jaké collabs se vyplatí v roce 2025 sledovat?
Zdroj: Unsplash / Tong Su
MÓDA HELLO KITTY
Uložit Uložené

V roce 1975 začala japonská zábavní firma prodávat vinylovou peněženku a na ní obrázek polidštěné bílé kočky s červenou mašlí. Nejprve jí říkali 名前のない白い子猫 (bílá kočka beze jména), ale již brzy jí vymysleli jméno Hello Kitty. A zrodila se legenda.

Její popularita rychle vzrostla a ona se stala globálním fenoménem. V roce 2013 vydělala 8 miliard dolarů. Hello Kitty jste mohli vidět skoro všude a v roce 2014 byl její obličej na více než 50 000 produktech v bezmála 150 zemích.

Hello Kitty se ale vůbec nejmenuje Hello Kitty. Její pravé jméno je Kitty White, žije na okraji Londýna, má dvojče Mimmy, chodí s Dear Danielem a má superhrdinské alter ego Ichigoman (Strawberry Man). Společnost Sanrio totiž vedle merchandise vytvořila svým postavičkám celý universe pomocí seriálů, videoher nebo komiksů.

Doporučeno
Downfall J. K. Rowling a dalších hvězd Hollywoodu: Lze oddělit dílo od autora? Downfall J. K. Rowling a dalších hvězd Hollywoodu: Lze oddělit dílo od autora? 26. května 2025 v 7:00

Comeback dekády?

Merchandise s kočičkou Hello Kitty se teď ale vrací při příležitosti oslav 50. výročí jejího prvního představení, a že je ho hodně. Častým produktem, který se objevuje s ikonickou postavičkou a barvami, jsou například boty. Svoje Hello Kitty edice představily největší značky jako Adidas nebo Puma.

S limitovanou edicí Hello Kitty přišla italská módní řada GCDS, která se nebála jít do odvážna a vydala háčkované bikiny nebo i podprsenku. Právě v té sdílela na svůj Instagram fotku Dua Lipa. Hello Kitty si také můžeš vzít do koupelny, a to s výrobky Lush. Edice Lush X Hello Kitty and Friends představuje v koupelových bombách i další postavy z jejich universa. Přečti si o ní víc v článku od naší redakce Glow and Know.

Doporučeno
Co znamená poslední scéna finále 2. řady The Last of Us? Vysvětlujeme konec s Abby Co znamená poslední scéna finále 2. řady The Last of Us? Vysvětlujeme konec s Abby 26. května 2025 v 12:01

Velký návrat Hello Kitty produktu předvedla firma Fender, která znovu zahájila limitovanou produkci kytary Hello Kitty. Tato kytara poprvé vyšla v roce 2005 a ihned se stala populárním sběratelským kouskem. 

 

Další důvod naší overconsumption?

Přestože je vše kolem Hello Kitty naladěné do růžova, všechno růžové na současném trendu není. Ruku v ruce s oslavami výročí představení Hello Kitty světu jde ale také přehlcení trhu. Svět je stále zaplavován vlnami různých produktů s Hello Kitty a v souvislosti s 50. výročím to může přejít až v tsunami. Do oslav se dále zapojily i společnosti jako Shein nebo Primark a až trend opadne, můžeme se obávat, že se skládky zbarví do růžova.

Domů
Sdílet
Diskuse