FlixBus versus RegioJet. Německý dopravce spouští expanzi na české vnitrostátní linky a propojí tak 17 tuzemských měst.
Až do této chvíle si česká společnost RegioJet, která kromě železniční dopravy provozuje i dopravu autobusovou, užívala na domácím trhu poměrně pohodlné pozice, alespoň tedy v oblasti domácích autobusových dopravců. Dosud zde totiž chyběl vážnější soupeř a byl to právě RegioJet, kdo zaujímal nejsilnější postavení. To se však zanedlouho může změnit.
Německý dopravce FlixBus má totiž v plánu příští týden, konkrétně od čtvrtka 17. srpna, spustit expanzi na české vnitrostátní linky a svými zelenými autobusy tak propojí celkem sedmnáct českých měst. Součástí expanze je i založení dceřiné firmy, a jak uvedl šéf české odnože FlixBusu Pavel Prouza, společnost má ambici stát se „nejsilnějším autobusovým dopravcem na českém trhu“. Informoval o tom server E15.
Nejvíce frekventovanou bude linka Praha – Brno. Po té mají autobusy jezdit 28krát denně, přičemž výhradně vnitrostátních z toho bude 19 spojů. Zbytek potom představují mezinárodní linky. Na palubě zelených autobusů budou moci cestující z Prahy vyrazit také do Plzně, Liberce, Ostravy, Karlových varů, Českých Budějovic či Českého Krumlova. Svoji síť společnost dále rozšíří o města jako Jihlava, Benešov, Tábor či Písek a v úvahách jsou ještě další linky. Do expanze na českém trhu FlixBus investoval zhruba tři miliony eur a počítá s návratností čtyři až pět let.
A co na to říká RegioJet?
Společnosti RegioJet Radima Jančury tak naroste vážný konkurent, nicméně obavy z možné ztráty cestujících firma nepřiznává. „Konkurence se určitě nebojíme, je normální součástí trhu. Určitě nebudeme ale nečinně přihlížet. Uděláme vše pro to, abychom i nadále byli pro zákazníky v České republice jedničkou s největším rozsahem služeb a spojení za nejvýhodnější ceny,“ uvedl Aleš Ondrůj, tiskový mluvčí společnosti.
Společnost FlixBus, která vznikla v roce 2013 v Mnichově po liberalizaci německého trhu dálkové dopravy, provozuje napříč evropskými městy ve více než 20 zemích zhruba 200 000 spojů denně. Jen v roce 2015 převezla asi 20 milionů cestujících. Jak ovšem server E15 dále uvádí, FlixBus po celé Evropě sází na vcelku neobvyklý obchodní model. Autobusy pro firmu totiž provozují jiní dopravci a samotná firma žádné přímo nevlastní. Co na expanzi říkáte? Dejte nám vědět níž v komentářích.