Lidé už nechtějí CD, daleko radši si streamují.
Muzikantům se v Česku daří. Lidé si začínají zvykat za hudbu platit a podporovat tak svoje oblíbené interprety a samozřejmě i hudební vydavatelství, která ale díky tomu můžou pro hudebníka připravit lepší podmínky pro tvorbu. Meziročně tu celkové příjmy hudebního průmyslu vzrostly o 11 procent – dostaly se ke 834 milionům korun.
Loňský rok byl speciální i v tom, že tu poprvé v historii překonal digitální prodej ten fyzický. Lidem už se nechtějí nakupovat CD disky s hudbou – radši si streamují nebo hudbu legálně stahují. Digitální prodeje tvořily 51 procent všech příjmů a je velmi pravděpodobné, že číslo bude nadále stoupat.
Jak je vidět z grafu, kromě digitálního prodeje narostl i prodej fyzický. Je to díky trendu vinylových desek, které má v oblibě stále větší množství lidí. Tady je vidět struktura jednotlivých příjmů. 23 procent tvoří jen příjmy ze streamovacích služeb, jakými jsou Spotify, Apple Music nebo Tidal.
Hudbě se daří i globálně. V loňském roce měly streamovací služby 176 milionů předplatitelů. Hudební průmysl byl za posledních 15 let ve velkém propadu (snížení o 40 procent na 14,3 miliardy dolarů) díky masivnímu pirátství. Podaří se streamování zachránit hudební průmysl? To teprve uvidíme, zatím to vypadá dobře.