Herní průmysl skokově roste a jeho dynamické proměny se odrážejí i na spotřebních návycích Čechů.
V minulém roce proběhly na PayPaylu herní platební transakce ve výši 12 miliard dolarů. Platební portál využívá hráčská komunita pro jeho rychlost a přehledné uživatelské rozhraní.
PayPal se proto spojil se společností SuperData a vypracovali na vzorku 25 tisíc respondentů z 25 trhů hloubkový průzkum.
Jednou ze zkoumaných zemí byla i Česká republika, a tak jsme se dozvěděli celou řadu informací o hráčských preferencích Čechů.
Nejvíce nás baví akční hry. V posledních třech měsících si akční hru pustilo 45 % hráčů z naší kotliny. Střílečky hrálo 44 % našinců a walkthrough příběhovky 43 %.
Češi si také oblíbili let's playe a různá sestříhaná herní videa. Sleduje je 35 % gamerů. Streamované záznamy z hraní sleduje ovšem jen 23 % tuzemských hráčů, což je nízko pod celosvětovým průměrem.
Co se týče hodin strávených u her, 25 % hráčů z Česka tráví v kuse 1–2 hodiny denně hraním, stejné procento u her sedí 2–4 hodiny a déle než 4 hodiny jich u obrazovky sedí 24 %.
Globálního trendu se držíme také v souvislosti s nástupem mobilního hraní. Na mobilu pravidelně hraje 61 % hráčů z Česka. Na stolních počítačích jich hraje 58 % a na noteboocích 53 %. Ve srovnání se světem však hrajeme na PC téměř dvakrát častěji.
Průměrný věk hrajícího Čecha je 33 let. Celosvětový průměr je 35 let. Ženských hráček je u nás 33 procent. Průzkum probíhal od února do března letošního roku.