Z aplikace pro jediný operační systém se stává plnohodnotná sociální síť.
Instagram chce vydělávat další peníze. Už nestačí jen příjmy z reklam, kterých je v této aplikací stále více. Z platformy pro stylizované fotografie, která byla kdysi dostupná pouze v omezeném měřítku, tedy exkluzivně jen pro systémy iOS, se stal komplexní nástroj na komunikaci, jemuž mladí dávají přednost i před Messengerem.
Facebook, jenž Instagram vlastní, si toto samozřejmě velmi dobře uvědomuje a chce z uživatelů těžit stále více. Přichází proto s vývojem vlastní platformy pro nakupování.
Cílem je donutit uživatele utratit peníze za produkt, který je na fotografii sledovaného profilu, a nemuset přitom opustit prostředí aplikace. Zatím mohou firmy využít odkázání na svůj e-shop, to může ale potenciálního uživatele od úmyslu odradit.
V IG Shopping (jak se bude nová součást jmenovat) má být tato anabáze ulehčena. Společnost se k nově chystané součásti odmítla vyjádřit, není tedy jasné, kdy se objeví v aplikaci. Na Instagramu je v současnosti 25 milionů firemních profilů, z nichž 2 miliony využívají možností inzerování v aplikaci.