Marketingové oddělení Ikey se opět ukázalo v nejlepším světle.
O pranku anglického umělce Banskyho jsme již psali (zde a zde). Po vydražení jeho slavného obrazu Girl With A Balloon za 30 milionů korun se přímo na aukci kus obrazu skartoval.
Nože byly v obrazu rámu nainstalovány prý už několik let, v případě, že by se náhodou někdy dražil. Odvážná legrácka se mu vyplatila, obraz má po částečné skartaci údajně ještě vyšší hodnotu a nyní na něj reagují i marketingová oddělení některých firem.
„V pátek byl za více než milion liber vydražen obraz tajemného Banksyho. Ten ho přímo v aukční síni nechal skartovat speciálním zařízením, které bylo umístěno v rámu. Pokud chcete aby váš obraz zůstal celý, tak pro vás máme řešení,“ říká IKEA. Té se povedlo vytvořit unikátní kus vtipné reklamní grafiky na svůj vlastní produkt – rám VIRSERUM.
Zareagoval i známý český srovnávač cen Heureka. Ten využil slovní hříčky a zahrnul jméno Banksy do věty „Spousta Bank sy myslí opak,“ jako reakci na pozitivní hodnocení produktu, jenž prý dokáže zhodnotit umělecké dílo (jako dokázal právě anglický umělec).