Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Úterý 17. 9. 2019 svátek má Naděžda, Naďa

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Refresher - Rozhovory
0
Richard Balog
21. duben 2019, 9:47

Návrhářka Zuzana Kubíčková: Návrat k eleganci se dal očekávat. Móda je taková sinusoida (Rozhovor)

Její kolekce jsou mimořádně ženské a zároveň sofistikované, což nám dokázala i během posledního týdne módy v Praze.

Richard Balog
21. duben 2019, 9:47
Návrhářka Zuzana Kubíčková: Návrat k eleganci se dal očekávat. Móda je taková sinusoida (Rozhovor)
Zdroj: Zuzana Panská
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Krása módy často spočívá v její rozmanitosti, a to nejen po vizuální stránce samotných modelů, ale také přehlídek či kampaní. V rámci našich končin není až takovým zvykem věnovat zvýšenou pozornost všem uvedeným aspektům, a proto nás těší, že existují lidé jako Zuzana Kubíčková.

 

Známá česká návrhářka totiž patří mezi úzkou škálu domácích tvůrců, kteří se snaží svá díla vyšperkovat a odprezentovat do detailů. Jako důkaz si můžeš například prohlédnout část její kolekce linie POP na období podzim/zima 2019, kterou jsme zařadili mezi 5 nejlepších v rámci nedávného Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku.

 

Více se už ale o české návrhářce dozvíš skrz následující řádky.

 


 

Zuzana Kubíčková: Návrat k elegancii sa dal očakávať. Móda je taká sínusoida (Rozhovor)

 

Venku nám už pár dní převládá příjemné jarní počasí. Měla jste už čas si ho užít plnými doušky? 

Užívám si jarní dny alespoň tak, že chodím více pěšky. Většinu času ale trávím v ateliéru, protože pracujeme na odbavení objednávek nové kolekce a všech zakázek.
 

Jak hodnotíte poslední MBPFW, na kterém jste předvedla novou kolekci určenou pro období podzim/zima 2019?

Jsem spokojená. Způsob prezentace, který jsme zvolili, mi umožnil – konečně – přivítat hosty osobně a popovídat si s nimi. Navíc jsem si prezentaci tentokrát poprvé mohla i sama prohlédnout a užít z pohledu diváka. Reakce jak na kolekci, tak na prezentaci samotnou jsou velmi povzbudivé a to mě, samozřejmě, obrovsky těší.

 

Akce Mercedes-Benz Prague Fashion Week patří v našich končinách mezi jednu z mála možností ukázat široké veřejnosti práci návrhářů. Je to podle vás dostačující?

Ano, pro prezentaci návrhářské tvorby je to výhodné – jsou zde přítomna média i veřejnost. Nicméně, promo práce na kolekci je celoroční, není omezena na tyto dva týdny v roce (resp. jeden týden v sezóně). Komunikace se zákaznicemi, s novináři a stylisty, fotografování kampaní, produktů, správa webu, prodejní a promo akce nás zaměstnávají průběžně celý rok. Patří to k práci návrháře stejně tak jako tvorba kolekce.

 

Showroom Zuzany Kubíčkové situovaný na ulici Mánesova 84 v Praze. 

 

Zuzana Kubíčková: Návrat k elegancii sa dal očakávať. Móda je taká sínusoida (Rozhovor)

Zuzana Kubíčková: Návrat k elegancii sa dal očakávať. Móda je taká sínusoida (Rozhovor)

 

Jméno Zuzana Kubíčková registrujeme na módním poli přibližně od začátku roku 2013 a za těch 6 let jste si stihla vybudovat opravdu velmi slušné renomé. Jaká byla Vaše cesta od začátků až po dnešní podobu?

To nedokážu úplně objektivně hodnotit; mám pocit, že je přede mnou spousta práce. Když se ohlédnu zpátky, rok za rokem vidím pokrok v různých oblastech. Je tedy dobré, že nestagnuji.

 

Každý, kdo se vrhne do podnikání v řemesle  a dělá práci poctivě, ví, že být úspěšný a růst není jednoduché. Dnešní doba a její možnosti jsou pro řemeslníky výzvou, ale současně si myslím, že jsou lidé, a ta skupina snad roste, kteří hledají alternativu. Jsem přesvědčená o tom, že kvalitní řemeslo přežije, bude vzácné a tím více ceněné.

 

Za sebou máte kromě studia na UMPRUM také stáž v pařížské ESAA Duperré či Iceland Academy of Arts v Reykjavíku. Odráží se dané období na vaší tvorbě ještě i v dnešních dnech?

Stáže jsou součást mé minulosti a na studia ráda vzpomínám. Věřím, že zkušenosti a inspirace ve mně zůstaly. Jen mezitím už nějaká tá doba uplynula, mám kolem sebe nové vjemy a podněty. Věřím, že se to všechno spolu nějak sčítá... :) 

 

 

Práce, které prezentujete, se vždy pyšní vysokou kvalitou zpracování, ženskými liniemi a množstvím detailů. Vytváříte každý kousek s myšlenkou vyzvednout krásu jednotlivé nositelky, nebo jde spíše o celkovou estetiku?

To záleží na tom, jaké mám zadání. Když tvořím pro konkrétní zákaznici, chci především podpořit její osobnost a zhmotnit mé představy o ní. Zato když pracujeme na nové kolekci, je idea ženy méně konkrétní. Baví mě následně pozorovat, jak modely na různých ženách ožívají a stanou se díky jejich nositelce výjimečnými. 

 

Obecně víceméně platí, že samotní návrháři upřednostňují jednoduchost. Platí to i u vás?

Pokouším se dosáhnout rovnováhy. Mám ráda zdobnost (hodně pracuji s krajkou, výšivkami, ručním zpracováním materiálu) a zpracování střihu v mém podání rozhodně není o jednoduchosti – jsem perfekcionista a jsem zaměřená na detail.

 

Jednoduchost je například ve formách, protože pracuji s klasickými střihy. V linii Pop navíc především s jednobarevnými látkami a umírněnou barevnou paletu. V tom vidím jednoduchost a také účelnost, protože jednotlivé kusy jsou pak snadno nositelné a kombinovatelné.   

 

Období jaro/léto 2017 přineslo i takto žhavou prezentaci návrhů. 

 

Zuzana Kubíčková: Návrat k elegancii sa dal očakávať. Móda je taká sínusoida (Rozhovor) 

Minulý rok byl avizovaný návrat elegance i módními domy, což do určité míry platí. Jak se díváte na takzvanou anti-módu, jejíž směr zavedli lidé jako například Demna Gvasalia?

NAČÍST CELÝ ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Podpoř tvorbu kvalitního obsahu
Roky tvoříme kvalitní autorské články, které nikde jinde nenajdeš. Pokud chceš více takových článků, předplať si REFRESHER+ a dostaneš další výhody.
CHCI PODPOŘIT

 

Myslím, že návrat k eleganci se dal očekávat. Móda je taková sinusoida. Dívám se na to jako na racionálně vzniklý  trend, který je řízený ekonomickými důvody.

 

Lookbook couture kolekce podzim/zima 2015, jejíž rockový nádech nás baví ještě i v současnosti.

 

Zuzana Kubíčková: Návrat k elegancii sa dal očakávať. Móda je taká sínusoida (Rozhovor)

Zuzana Kubíčková: Návrat k elegancii sa dal očakávať. Móda je taká sínusoida (Rozhovor)

Zuzana Kubíčková: Návrat k elegancii sa dal očakávať. Móda je taká sínusoida (Rozhovor) 

Měl by se návrhář dívat při tvorbě více na potenciálního zákazníka, nebo by potom móda ztratila kouzlo, díky kterému dokáže překvapovat?

Myslím, že je dobré a nutné myslet na toho, kdo má mé jednotlivé výtvory nosit. Ale neznamená to rezignaci na vlastní názor a vizi. 

 

Couture kolekce pro rok 2019. 

 

Zuzana Kubíčková: Návrat k elegancii sa dal očakávať. Móda je taká sínusoida (Rozhovor)

 

 

Má móda v Česku a na Slovensku budoucnost? 

Určitě má. Moc bych si přála, aby ve většinové společnosti přestala byt móda vnímána jako povrchní zábava spojená s bulvárem, ale jako svébytná součást životního stylu a kultury každého kultivovaného jedince.

 

Kde myslíte, že je největší problém, co se týče vnímání a pohledu společnosti na módu? Můžeme za to i my?

Ano, média mají velký vliv na názory většinové společnosti. Nemyslím si však, že je to tak černobílé. Jde o prezentaci módy jako produktů, ale i jako komplexní filosofii životního stylu, kultury prostředí, ve kterém se pohybujeme, umění, literatura, film a hudba. To by měla být nedílná součást každého kultivovaného člověka a média jsou bezpochyby průvodcem a inspirací k tomu, co lidem přijde důležité.

 

Ale odpověď na takovou otázku by shrnula kniha. Dnešní doba holt ve své rychlosti jen klouže po povrchu a kvantitě a je spousta lidí, kterým to stačí.

 

Nejnovější dílo od Zuzany Kubíčková z linie s názvem POP, které vyráželo dech během posledního týdne módy v Praze.

 

Zuzana Kubíčková: Návrat k elegancii sa dal očakávať. Móda je taká sínusoida (Rozhovor)

Zuzana Kubíčková: Návrat k elegancii sa dal očakávať. Móda je taká sínusoida (Rozhovor)

Zuzana Kubíčková: Návrat k elegancii sa dal očakávať. Móda je taká sínusoida (Rozhovor)

 

V případě, že se o módní dění zajímáš i trochu blíž, tak určitě nezapomeň navštívit náš instagramový účet @refreshermarket, který ti poskytne vždy jen ty nejzajímavější a nejžhavější informace z módního světa. Děkujeme za podporu!

 

Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
32
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.