Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Úterý 20. 8. 2019 svátek má Bernard

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Gastro - Podniky
0
Antonín Havlík
7. červen 2019, 14:11

Křidélka z umělého masa v KFC? Prozkoumáme to, říká prezident amerického řetězce

Nad tím, jak zářná je budoucnost okolo rostlinné stravy, se zamýšlí už i potravinoví giganti – McDonald's a nově i KFC.

Antonín Havlík
7. červen 2019, 14:11

Veganský, vegetariánský, flexitariánský. Na tyto trhy, a zvláště poslední jmenovaný, se chtějí zaměřit už i ti největší potravinoví giganti. Fastfoodové řetězce, jakými je McDonald's a KFC, zajímají rostlinné náhražky masa. Masivní zájem o tuto alternativu nastartoval nejen stále větší počet jedlíků rostlinné stravy, ale i větší šetrnost populace k životnímu prostředí. 

 

Vypěstovat dobytek je velmi náročné na půdu, vodu a emise. Studie, v roce 2014 zveřejněná v časopise Americké akademie věd PNAS, zjistila, že ve srovnání s bramborem, rýží nebo obilím vyžaduje jedna kalorie hovězího masa 160krát víc půdy a vyprodukuje 11krát více skleníkových plynů

 

Křidélka z umělého masa v KFC? Prozkoumáme to, řekl prezident amerického řetězce

 

Umělé maso je ale stále zajímavější nejen pro ekology, ale i pro ekonomy. Americká společnost Beyond Meat při se během přítomnosti na burze dostala na tržní hodnotu 3,83 miliardy dolarů. Peníze do ní vložily i osobnosti, jako je Bill Gates, bývalý šéf McDonald's Don Thompson, zakladatel Twitteru Ev Williams nebo Leonardo DiCaprio. 

 

Na výrobu jejich masa nepoužívají žádné živočišné přísady. Například jejich produkt The Beyond Burger si příznivci pochvalují zejména z toho důvodu, že opravdu připomíná mleté hovězí maso, včetně chuti a šťavnatosti. Nevýhodou je jeho cena. Zatímco kilogram mletého hovězího v Česku stojí okolo 180 korun, balení deseti kousků těchto burgerů o hmotnosti 1,13 kg na serveru Rohlik.cz 799 korun.

 

Křidélka z umělého masa v KFC? Prozkoumáme to, řekl prezident amerického řetězce

 

Výrobci alternativního masa se chtějí přibližovat jedlíkům masa opravdového. A nečiní tak jenom McDonald's, který v nedávné době přišel na německý trh se svým Big Vegan nebo na ten norský s veganskými nugetkami

 

Produkty testuje na specifických trzích, ale ke globálnímu rozšíření zatím nedochází. Rostlinnou variantu svého oblíbeného Whooperu vytvořil i Burger King. Impossible Whopper prý chutná úplně jako originální pokrm s masem. A kromě toho má o 15 procent méně tuku a 90 procent méně cholesterolu.

 

 

Přizpůsobit trendu by se chtělo i Kentucky Fried Chicken, jak přiznal v nedávném rozhovoru pro Bussines Insider prezident amerického KFC Kevin Hochmann. „Abych byl upřímný, kdybyste se mě zeptali před šesti měsíci, řekl bych ne, protože jsme o smažených kuřatech. Prozkoumáme to,“ odpověděl na otázku, jestli by se americká firma chtěla také vydat bezmasým směrem. 

 

Potvrdil, že jakmile se aktuální humbuk okolo společností Impossible Foods a Beyond Meat promění v dlouhodobou poptávku zákazníků, KFC určitě otestuje rostlinnou náhražku masa – zatím v USA. Jednat by se mohlo i například o křidélka z umělého masa. Stále je na to prý brzy, ale rozhodně by se chtěli tomuto segmentu věnovat. 

 

Křidélka z umělého masa v KFC? Prozkoumáme to, řekl prezident amerického řetězce

Jak je na tom nabídka v Česku?

U nás je budoucnost vege-stravy velmi dobře nastartovaná. Webová stránka soucitne.cz eviduje na Česku i Slovensku přes pětistovku podniků, které jsou veganské či vegetariánské nebo ve své stálé nabídce poskytují nějakou veganskou variantu.

 

Ale není to jen tak pozitivní. Ve většině typicky českých restauracích si vegani příliš jídel nedopřejí, vegetariáni si musí vystačit s klasickým smaženým sýrem, popřípadě smaženým květákem. 

 

Stejný stav hlásí i fastfoodové pobočky. McDonald's, KFC ani Burger King tady svůj vege sortiment nenabízí. Jak nedávno potvrdil Refresheru McDonald's, na tuzemský trh se s tímto ani nechystá.

 

Křidélka z umělého masa v KFC? Prozkoumáme to, řekl prezident amerického řetězce

 

„V ČR ani SR vegetariánské ani veganské produkty zatím neplánujeme,“ řekla ředitelka oddělení PR a komunikace Zuzana Svobodová

 

Za rok 2018 na českém Facebooku vzrostl počet uživatelů, kteří se zajímají o veganství. Meziročně narostl o 60 procent, zajímá se o něj 900 tisíc lidí, nejčastěji ve věku 18–29 let.

Ohodnoť článek
0
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK

NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.