Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
10. září 2019 v 10:34
Čas čtení 0:00
Antonín Havlík

Pod Prahou vyhloubí rozměrné tunely propojující linky metra. Jezdit jimi budou dvoupatrové vlaky pro 800 cestujících

TECH
Uložit Uložené

Provrtaná Praha bude možná realitou už za dvacet let. Nový tunel by měl propojit stanice metra a vlaku – v jaké je Metro S nyní fázi?

Praha potřebuje modernizaci železnice, shodli se v ROPIDu. Díky integraci vlakové dopravy do systému MHD se za posledních deset let se zvedlo její využití o sto procent. Obyvatelé okrajových částí ji využívají každý den jako nejpohodlnější a nejrychlejší formu přepravy do zaměstnání či školy. Informuje o tom server Blesk.cz.

Aby se zamezilo přecpaným vlakům, bylo by třeba snížit intervaly mezi jednotlivými spoji. To si však žádá nákladné rekonstrukce – často při nich dochází k rozšíření kolejové tratě, například z dvoukolejných na čtyřkolejné.

Návrh Metra S z roku 2017

Pod Prahou vyhloubí rozměrné tunely propojující linky metra. Jezdit jimi budou dvoupatrové vlaky pro 800 cestujících
Zdroj: ROPID
Doporučeno
Metro D nejspíš pojede přes Žižkov do Vysočan. Co všechno víme o nové trase a jak bude vypadat? Metro D nejspíš pojede přes Žižkov do Vysočan. Co všechno víme o nové trase a jak bude vypadat? 23. května 2018 v 19:24

Praha by tak teoreticky za 20 let měla dostat „meziměstské metro“ propojující vlaková nádraží a stanice metra. Vysokorychlostním tunelem by měly jezdit každých pět minut. O přepravu se má starat dvoupatrový vlak, kam si sedne 800 cestujících. Vzniknout by měly jak úplně nové zastávky, tak takové, které se napojují na ty stávající

O projektu se hovořilo již před dvěma lety jako o Metru S. V jaké fázi je nyní?

SŽDC podle informací deníku momentálně připravuje zadání veřejné soutěže na studii proveditelnosti železničního uzlu. A zatímco vyhlášení soutěže má proběhnout už letos, vypracování komplikované studie potrvá dva roky. Pak teprve bude možné odhadnout, kdy by se mohlo začít na projektu pracovat i v terénu.

Domů
Sdílet
Diskuse