Provrtaná Praha bude možná realitou už za dvacet let. Nový tunel by měl propojit stanice metra a vlaku – v jaké je Metro S nyní fázi?
Praha potřebuje modernizaci železnice, shodli se v ROPIDu. Díky integraci vlakové dopravy do systému MHD se za posledních deset let se zvedlo její využití o sto procent. Obyvatelé okrajových částí ji využívají každý den jako nejpohodlnější a nejrychlejší formu přepravy do zaměstnání či školy. Informuje o tom server Blesk.cz.
Aby se zamezilo přecpaným vlakům, bylo by třeba snížit intervaly mezi jednotlivými spoji. To si však žádá nákladné rekonstrukce – často při nich dochází k rozšíření kolejové tratě, například z dvoukolejných na čtyřkolejné.
Návrh Metra S z roku 2017
Praha by tak teoreticky za 20 let měla dostat „meziměstské metro“ propojující vlaková nádraží a stanice metra. Vysokorychlostním tunelem by měly jezdit každých pět minut. O přepravu se má starat dvoupatrový vlak, kam si sedne 800 cestujících. Vzniknout by měly jak úplně nové zastávky, tak takové, které se napojují na ty stávající.
O projektu se hovořilo již před dvěma lety jako o Metru S. V jaké fázi je nyní?
SŽDC podle informací deníku momentálně připravuje zadání veřejné soutěže na studii proveditelnosti železničního uzlu. A zatímco vyhlášení soutěže má proběhnout už letos, vypracování komplikované studie potrvá dva roky. Pak teprve bude možné odhadnout, kdy by se mohlo začít na projektu pracovat i v terénu.