29. května 2016 19:33
Miroslav K.

X-Men: Apocalypse v Spojených štátoch príliš nezabodovalo. Môžu za to negatívne recenzie?

Je nedeľa podvečer a tak je na čase opäť si zhrnúť filmové tržby.

Týždeň sa s týždňom stretol, takže je na čase opäť si rozobrať vývoj tržieb filmov naprieč celý svetom. Musíme sa hneď na začiatok priznať, že sme zostali mierne prekvapení výškou otváracích tržieb najnovšieho počinu Bryana Singera, X-Men: Apocalypse. Nový prírastok do tejto frančízy sa na jednu stranu bez akýchkoľvek prekvapení umiestnil v Spojených štátoch na prvej priečke ziskovosti, no ani zďaleka nie tak, ako si štúdio predstavovalo. Už minulý víkend snímka prekonala hranicu 100 miliónov vďaka krajinám, kde bola premiéra naplánovaná o týždeň skôr (viac o minulotýždňovom zárobku X-Men na tomto odkaze) a odborníci tak odhadovali americké tržby za sviatočný Memorial Day víkend minimálne vo výške 80 miliónov. A tu prichádza sklamanie. Uvedenie prvého a najsilnejšieho mutanta na strieborné plátno na domácej pôde totiž vynieslo „iba“ 65  miliónov. Možno to takto nevyzerá až tak málo, no v porovnaní s Captain America: Civil War (domáci opening vo výške takmer 180 miliónov) či takým Deadpoolom (132 miliónov) to už rozhodne nevyzerá ružovo. Aby toho porovnávania nebolo málo, štúdio Fox sa rozhodlo pustiť film do rekordného množstva 4 150 kinosál naprieč Amerikou, pričom v prípade Deadpoola stačilo na zarobenie viac ako dvojnásobku peňazí cez otvárací víkend 3 558 kín.

Celosvetovo má ale snímka na konte slušných 180 miliónov, ktoré by už tento piatok mohlo o podstatnú čiastku navýšiť uvedenie na čínsky trh. Za spomenutie iste stojí, že po sčítaní celosvetových tržieb všetkých X-Men snímok chýbajú len necelé 4 milióny do dovŕšenia štyroch miliárd, čo je naozaj neskutočná suma. Najziskovejšou snímkou celého univerza ale naďalej zostáva R-kový Deadpool (veď viete, ten projekt, ktorému Fox tak dlho neveril) so 763,2 miliónmi dolárov a veľmi nepredpokladáme, že by sa to mohlo zmeniť. Apocalypse asi potiahli smerom dole negatívne recenzie naprieč internetom, no na rozdiel od nich sme my (a aj vy) zhodnotili snímku ako dôstojného nástupcu (recenzia tu). Hľadať, kde sa stala chyba, je ale v tomto prípade márne a dúfajme, že najnovší X-Men sa pri rozpočte 178 miliónov čo najskôr dostanú do zelených čísiel.

Druhou a zároveň poslednou novinkou tento týždeň je pokračovanie Alice v Krajine zázrakov, tentokrát s názvom Alica v Krajine za zrkadlom. Veľa sme od toho neočakávali a veľa sme od toho ani nedostali (recenziu si prečítate na tomto odkaze), no a v kinách to vyzerá takmer rovnako. Očakával sa takmer dvojnásobne vyšší opening, no štúdio sa musí uspokojiť iba s 28,1 miliónmi zo Spojených štátov (93 miliónov celosvetovo). Zvyšné filmy nájdete v našej prehľadnej tabuľke, Civil War má na konte už 1,1 miliardy a stále vzhliadame aj k Zootopii, ktorá je momentálne na poslednej priečke, no v TOP10 sa drží už 13 týždňov a pevne veríme, že prekoná hranicu jednej miliardy (už snímke chýba len necelých 9 miliónov).

Keďže sme si už dlhšiu dobu nezopakovali vysvetlivky, pripomenie vám, že Minulý týždeň znamená poradie snímok pred siedmimi dňami (N je novinka a nedá sa teda sa nedá nijako porovnávať), Víkend USA prezradí, koľko zarobila snímka na pôde spojených štátov, pod -/+ sa skrýva údaj o percentuálnom náraste/strate tržieb v porovnaní s minulým týždňom, Celosvetovo je jednoduchý súčet všetkých tržieb na planéte a Týždeň vám napovie, ako dlho už snímka beží v kinách. Na záver ešte dodáme, že naša rubrika Box Office je pravidelná a sledovať ju na našom webe môžete v pravidelných týždňových intervaloch (predchádzajúce časti nájdete v tomto vlákne).

Poradie

Min.týždeň

Názov filmu