Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Středa 8. 4. 2020 svátek má Ema

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
5
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Tech - Mobily
5
Antonín Havlík
30. říjen 2019, 20:30
Čas čtení: 1:28

Českému fotografovi ukradli mobil a provolali 240 tisíc. T-Mobile po něm vymáhá peníze, podvodům prý ale nijak nezabránil

„Je to totéž, jako když ztratíte platební kartu, a nezablokujete ji. Patrně se pak nebudete divit, že vám někdo vybral účet,“ brání se růžový operátor.

Antonín Havlík
30. říjen 2019, 20:30
Čas čtení: 1:28

Český fotograf Ivan Kaššo se na svém Instagram Story svěřil s nedávnou nepříjemností, která ho potkala. Na své cestě v Aténách mu totiž přímo z ledvinky ukradli telefon v hodnotě 35 tisíc korun. Protože chtěl využít dat na SIM kartě a zajistit si tak přístup do aplikace Find my iPhone, která umožňuje ztracené zařízení vysledovat na mapě, blokovat a nebo prozvonit, kartu nechtěl blokovat.

 

„SIMku jsem hned neblokoval kvůli Find my iPhone, abych se k němu ještě dostal. Až po příjezdu do Česka jsem zjistil, že ta SIMka byla T-Mobilem zablokovaná a že na ní bylo provoláni 190 tisíc bez DPH na nějaká marocká čísla,“ popsal nám situaci Ivan. 

 

Českému fotografovi ukradli mobil a provolali statisíce. T-Mobile po něm vymáhá peníze, podvodům prý ale nijak nezabránil

 

Problém s operátorem ihned začal řešil. „Oni tu částku, která byla celkově asi 240 tisíc, snížili na 187 tisíc, který ale chtějí abych zaplatil, protože jsem tu kartu hned po krádeži nezablokoval. Já jsem hlavně jako zákazník netušil, že když platím měsíčně 1 500 Kč, že moje faktura může být najednou 240 tisíc. Nechápu, že nemají nějaké mechanismy, proti takovému podvodu.“ 

 

Ivan na Instagramu zveřejnil i následnou komunikaci s operátorem.

Českému fotografovi ukradli mobil a provolali statisíce. T-Mobile po něm vymáhá peníze, podvodům prý ale nijak nezabránil

 

„Není mi jasné, jak bychom mohli zákazníky chránit – je to totéž, jako když ztratíte platební kartu, a nezablokujete ji. Patrně se pak nebudete divit, že vám někdo vybral účet,“ reagovala tisková mluvčí T-Mobile Martina Kemrová na dotaz REFRESHERU, jestli je pravda, zda operátor své zákazníky v takovýchto případech skutečně nijak nechrání

 

„Stejně jako vás banky nemohou chránit před phishingovými kampaněmi, či mailový klient před spamem. Navíc, je-li karta v roamingu (= v cizí síti), nemáme přehled o tom, jaký je na kartě provoz, tudíž nemůžeme zákazníka kontaktovat s dotazem na nezvyklý provoz, což děláme, pokud je karta v naší síti,“  vysvětlila.

 

 

Podle mluvčí je navíc sporné, zda šlo v tomto případě skutečně o organizovaný podvod. „Nálezce mohl jen využívat drahých placených služeb, či komunikoval se zámořím,“ uvedla.

 

V případě, že se to stane i někomu jinému, radí T-Mobile SIM kartu okamžitě zablokovat, kontaktovat policii a sepsat protokol. Na důslednosti jejího dalšího vyšetřování už pak závisí všechno ostatní. 

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Ohodnoť článek
5
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.