Jaké novinky si IKEA připravila pro nadcházející roky?
Švédský nábytkový řetězec IKEA chystá na českém trhu pro rok 2020 zajímavé novinky. Jednou z nich například bude otevření výdejních míst v menších českých městech. Dočkat se má letos sedm z nich: České Budějovice, Hradec Králové, Liberec, Ústí nad Labem, Karlovy Vary, Plzeň a Zlín.
IKEA je nebude zaštiťovat svou značkou, ale bude možné si na toto místo objednat konkrétní zboží. To dříve nebylo možné. „Zákazníci si tak mohou snadno vybrat, kde a kdy si chtějí nákupy vyzvednout. To, že si dovezou výrobky domů sami, je cenově dostupnou alternativou k transportní službě,” uvádí Federica Barberis, obchodní ředitelka IKEA pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko.
Pohodlnější odběr zboží chystá i v již zavedených pražských pobočkách na Černém Mostě a Zličíně. Chce tu do konce roku zavést speciální boxy, kde si zákazníci budou moci objednávku vyzvednout bez ohledu na otevírací dobu prodejny.
Změny směrem ekologii a on-linu
Švédský gigant představil novinky v souvislosti s proměnou, kterou momentálně prochází.
„Abychom dokázali uspokojit současné potřeby našich zákazníků, procházíme největší transformací v historii IKEA. V posledních letech jsme podnikli důležité strategické kroky pro budoucnost a jsme si plně vědomi, že se neobejde bez sehraného týmu zaměstnanců,“ uvedla Mounia El Hilali, generální ředitelka a manažerka pro oblast trvalé udržitelnosti IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
„Součástí vize IKEA vytvářet lepší život pro mnoho lidí je i závazek přejít do roku 2030 jen na obnovitelné a recyklovatelné materiály a splnit tak cíle v rámci strategie udržitelnosti IKEA Lidé a planeta,“ dodala.
Nové produkty vyrábí tak, aby bylo možné je dále využít a vdechnout jim nový život. Chce omezovat odpad a ten stávající chytře využívat. Vize je taková, aby zboží bylo možné upravovat, znovu využívat a dále prodávat – třeba přímo v bazaru, který IKEA provozuje.
On-line nakupování se bude společnost snažit postupně vylepšovat. Je to logický krok, podle serveru Aktualne.cz se on-line prodej zvyšuje. Za poslední rok došlo k nárůstu tržeb o 35,8 %, v e-shopu průměrný zákazník utratí více v kamenných prodejnách – průměrně cca 9 186 Kč.
Na své fyzické pobočky však nechce firma zanevřít. Hodlá nabídnout ještě lepší služby doručení a montáže. „Obchodní domy IKEA zůstávají i nadále důležitou součástí našeho podnikání, a tudíž i předmětem našich dalších investic. Obchodní dům je místo, kde se naši zákazníci mohou setkávat s odborníky IKEA a s jejich pomocí plánovat svoje bydlení a čerpat inspiraci. V minulém roce jsme do obchodních domů investovali více než 156 milionů Kč, v roce 2020 plánujeme investovat až 178 milionů Kč,” uzavřela Barberis.