Jaké jsou bezmasé kuličky, které IKEA od srpna zahrne do prodeje?
Od 1. srpna švédská nábytkářská firma IKEA v České republice svou kulinářskou nabídku rozšíří o další pokrm. Ten bude bezmasý, šetrný k přírodě, ale chutná jako opravdové maso –jako mleté krůtí.
Právě proto chce společnost zaujmout nejen vegetariány, ale i milovníky masa, které chce přesvědčit, aby si tuto variantu kupovali místo extrémně oblíbených klasických kuliček.
Ve středu proto pořádala IKEA v Radlické sportovně na pražském Smíchově první ochutnávku těchto produktů. Během ní ještě přiblížila cílovou skupinu jejich produktu – má jít o uvědomělou mladou generaci a také flexitariány, kteří chtějí omezit spotřebu masa.
Vzhledem k realistické chuti kuliček by jejich hlavní přísadu odhadl zřejmě málokdo: jednu z hlavních ingrediencí totiž tvoří hrachový protein, brambory, oves, cibule, jablka a pak různé druhy koření. V tomto mixu pak vytvoří chuť a strukturu, která se neliší od původní masové varianty. Má stejnou energetickou hodnotu a je v nich více vlákniny.
Masových kuliček IKEA ročně prodá 1 miliardu kusů. A jen v České republice pak 17 milionu kusů. Pokud zůstaneme u čísel, tak vegetariánských hot-dogů si zákazníci u švédského výrobce koupí 10 milionů – naskládané v řadě za sebou by měřily 1500 kilometrů, což je vzdálenost z Prahy do Neapole. Češi se je také oblíbili, za loňský rok prodali 260 tisíc.
Bezmasé kuličky budou podávané s hráškem, smetanovou omáčkou, bramborovou kaší a brusinkami. Je připravena i veganská varianta – s kari omáčkou, fazolemi a lusky.
Bezmasé kuličky z nabídky nevyřadí stávající zeleninové, které dosud tvořily alternativu pro vegetariány, naopak nabídku rozšíří. IKEA na podzim v Česku chystá i vegetariánský wrap.
Jedna porce bezmasých kuliček s přílohou bude v restauracích IKEA stát 89 korun, stejnou cenu si budou účtovat i za balení v prodejně švédských specialit.