Memes nejsou dostatečným faktorem určujícím komerční úspěch. To už film Morbius v hlavní roli s Jaredem Letem ví. Po znovunasazení do tisícovky kin v USA vydělal o víkendu jen 280 tisíc dolarů.
Film Morbius švédského režiséra Daniela Espinosy se prostě nedaří prodat. Důkazem může být znovunasazení do amerických kin poté, co se kvůli špatným recenzím a přijetí diváků utvořilo kolem snímku haló na internetu. Forbes informuje o tom, že ve zhruba tisícovce kin vydělal snímek Sony Pictures v pátek pouze 85 tisíc dolarů (za celý víkend 280 tisíc dolarů).
Co je na sci-fi hororu Morbius vůbec dobré? Kromě silného příběhu a pár skvělých postav zkrátka nic moc. Ostatně všechno důležité si přečteš v naší recenzi. „Tvůrci to všechno však neumí prodat jinak, než přes vizuální efekty a několik akčních scén. U nich však budeš mít pocit, že jsi je už viděl v nějakém jiném filmu, kde tě bavily víc. A to je obrovská škoda,“ napsali jsme.
Možná až velmi nehezky překvapující výsledek filmu v hlavní roli s Jaredem Letem se proto stal velmi vyhledávanou záležitostí posledních dní na internetu. Ne proto, aby si jej lidé mohli pustit ještě jednou, ale naopak aby si z něj mohli utahovat. Někdy se však stává, že i negativní reklama je reklama, čehož se pokusila využít společnost Sony. Během velkého mumraje memes tak nasadila snímek do kin znovu, jenže výsledek akorát potvrdil to, co už lidé i kritici dávno vědí.
Morbius byl v programu 1037 kin a v pátek vydělal jen 85 tisíc dolarů (zhruba 1,9 milionu korun), celkově za víkend poté 280 tisíc dolarů (zhruba 6,4 milionu dolarů). Celkový výdělek 73,6 milionu dolarů (zhruba 1,69 miliardy korun) z amerických kin je opravdu málo. Pro představu: průměr 270 dolarů (6205 korun) na kino opravdu není bůhvíjaký výkon.
#MorbiusSweep
A na co to vlastně společnost Sony vsadila? Po internetu se začal šířit tzv. Morbius Sweep, jehož účelem byla oslava vybájeného komerčního i kritického sukcesu, přestože byl v realitě velmi tvrdě kritizován. Trend, jenž pochází z Redditu, akceleroval na začátku dubna 2022 na další sociální sítě právě ve spojitosti s velkým neúspěchem.