Finská telekomunikační společnost Nokia změnila své ikonické logo.
Nokia odhalila novou identitu své značky v neděli na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně. Jedná se přitom o první zásadní změnu loga firmy po téměř 60 letech. Společnost tak chce podle portálu The Verge připomenout světu, že už nevyrábí mobilní telefony.
„Aktualizujeme naši strategii a jako klíčový nástroj také osvěžujeme naši značku, aby odrážela to, čím jsme dnes: lídrem v technologických inovacích, který je průkopníkem budoucnosti, kde se sítě setkávají s cloudem,“ uvedla společnost Nokia v příspěvku na blogu, který byl připsán generálnímu řediteli Pekku Lundmarkovi.
Nokia, jakou svět neviděl
Ludmark se zároveň nechal slyšet, že přestože je Nokia v představách většiny stále úspěšnou značkou mobilních telefonů, již tomu tak není. Společnost se chce zaměřit na sítě a průmyslovou digitalizaci. „Toto je Nokia... ale ne taková, jakou ji svět dosud viděl,“ uvedl CEO firmy.
Nokia kdysi vládla mobilnímu světu, ale nedokázala se přizpůsobit éře chytrých telefonů. V roce 2014 tak společnost prodala tuto divizi Microsoftu, ale nejednalo se o příliš úspěšný obchod. V roce 2016, kdy Microsoft prodělal na akvizici nejméně osm miliard, Nokii koupilo HMD Global.