Známá k-popová zpěvačka Chaeyoung ze skupiny TWICE, která má na svém instagramovém účtu více než 8,6 milionu sledujících, zveřejnila fotku, na níž má oblečené triko s nacistickým symbolem. Po upozornění ji stáhla.
Na oblečení této konkrétní zpěvačky se snesla velká vlna kritiky zejména od fanoušků, kteří nevěří, že by se jednalo o chybu. „Antisemitismus se v k-popu přehlíží až moc. Zde je Chaeyoung, která má na sobě triko QAnon a triko se svastikou dva dny po sobě. Obě s antisemitistickým významem. Přestaňme to obhajovat, je to její oblečení,“ uvedla jedna z fanynek, na jejíž příspěvek reagoval i přední americký hudební kritik Anthony Fantano.
Argumenty některých fanoušků nicméně hovoří o chybě stylistů, kteří pochopitelně pomáhají s výběrem oblečení. „Asi 9/10 outfitů se skládají z toho, co trenduje na Ssense. Nechápu, jak to tihle stylisté mohli tak doj**at,“ reagovala na příspěvek streamerka a influencerka Neekolul.
Nevěděla jsem, co to znamená, hájí se Chaeyoung
Třiadvacetiletá Jihokorejka Son Čche-jong, jak zní zpěvaččino pravé jméno, se poté, co její příspěvek vyvolal velkou vlnu nevole, omluvila na Instagramu skrze dvojjazyčný příspěvek v korejštině a angličtině.
„Upřímně se za svůj post omlouvám. Neznala jsem pravý význam svastiky na triku. Hluboce se omlouvám za to, že jsem si neověřila, co to znamená. V budoucnu se na to stoprocentně zaměřím,“ sdělila krátce svým fanouškům.
V komentářích pod příspěvkem, který za 20 hodin posbíral skoro 1,3 milionu lajků, se sešli hlavně její fanoušci, kteří zase nechápali, proč by se hvězda musela omlouvat. Argumentovali tím, že sami neznali význam nacistického symbolu.
TWICE
Mezinárodní k-popová skupina TWICE, která vznikla na základě reality show Sixteen, se skládá z devíti zpěvaček a performerek [Nayeon (나연), Jeongyeon (정연), Momo (모모), Sana (사나), Jihyo (지효), Mina (미나), Dahyun (다현), Chaeyoung (채영) a Tzuyu (쯔위)] z Jižní Koreji, Japonska a Tchaj-wanu.
Spadá pod vydavatelství JYP Entertainment, pod nějž patří ještě kupříkladu skupiny Stray Kids, Itzy a další. Twice dokázaly již do prosince roku 2020 prodat celkově 10 milionů nosičů, v roce 2021 jejich kumulované prodeje dosáhly v Jižní Koreji 7 299 094 kopií, což bylo vůbec nejvíc z dívčích kapel.