Nový díl Assassin's Creed nás zavede do feudálního Japonska. Do jeho realistické či fiktivní verze jsme se mohli podívat už v řadě různých her. Které jsou ty nejlepší?
Vybrali jsme pro tebe sedm her napříč žánry od strategií, adventur až po hardcore akční RPG. Každá z nich zpracovává prostředí a reálie feudálního Japonska svým unikátním způsobem, všechny z nich však nabízí naprosto senzační zážitek. Pojďme se tedy podívat, které to jsou, a v anketě pod článkem můžeš dát hlas hře z výběru, která je podle tebe nejlepší!
Onimusha: Warlords
Hack and slash akce Onimusha: Warlords z roku 2001 byla ve své době velkým hitem. Hra od Capcomu si půjčovala některé prvky od série Resident Evil včetně místy skoro až hororové atmosféry. Jejím středobodem je však soubojový systém založený na řežbách s démony a dalšími nepřáteli za pomoci různých typů magických zbraní.
Zajímavostí je, že Onimusha: Warlords se po vydání stala nejlépe prodávanou hrou na PlayStation 2. A není se čemu divit. Šlo o bravurní akci a své kouzlo má dodnes.
Total War: Shogun 2
Strategická série Total War je jednou z nejznámějších značek ve svém žánru. Zavítali jsme v ní do nejrůznějších míst a historických epoch včetně právě feudálního Japonska.
Total War: Shogun 2 hráče přenese do období Sengoku v 16. století, kde je naším úkolem rozvíjet usedlosti, budovat armádu, starat se o technologický rozvoj a všeobecný blahobyt obyvatel. Hra je kombinací real time a tahové strategie a hned po vydání se jí dostalo velmi vřelého přijetí. I po více než dekádě se jedná o jednu z nejlépe hodnocených her celé letité série.
Tenchu: Stealth Assassins
Milovníkům a milovnicím stealth her jistě není třeba sérii Tenchu představovat. Série jako taková už sice dávno nežije, ale patří mezi největší legendy sahající až do dob prvního playstationu.
Titul nabídl dvě hratelné postavy, mužskou jménem Rikimaru a ženskou jménem Ayame, z nichž každá měla trochu jiné přednosti a způsob boje. Největší zábavou bylo nepřátele likvidovat tiše ze zálohy za pomoci vrhacích hvězdic nebo jim připravovat pasti v podobě nášlapných ježků.
Hra nabízela docela pestrou paletu předmětů a výbavy, které jsme mohli během misí využít, což byl jeden z důvodů, proč se zapsala do srdcí milionů hráčů a hráček. Kéž by se série jednou vrátila s novým dílem.
Shadow Tactics: Blades Of The Shogun
Píše se rok 1615 a po letech války, která dlouhé roky sužovala Japonsko, se nový šógun snaží v zemi udržet mír. Stabilitu však ohrožuje tajemný vojevůdce, který je hrozbou pro všechny.
My se ve hře ujímáme kontroly nad skupinou mistrovských zabijáků, z nichž každý má unikátní schopnosti a dovednosti. Jejich vzájemnou kombinací se musíme vypořádat s tucty nepřátel a splnit mise, které místy vyžadují pořádnou dávku taktického myšlení.
Vývoje se chopil šikovný tým z Mimimi Games, kterému se povedlo vytvořit jednu z nejlepších real time strategií, jež navázaly na odkaz věhlasné Desperados série. Tohle by nemělo minout žádného fanouška žánru.
Nioh 2
V roce 2017 představilo japonské studio Team Ninja nové akční RPG Nioh. Hra zaznamenala velký úspěch, na který studio navázalo pokračováním. A to kvality předchozí hry ještě předčilo.
Hra do značné míry čerpá inspiraci z takzvaného soulslike žánru, staví jej však do období inspirovaného feudálním Japonskem s odkazy na tamní mytologii a božstva. Protagonistou je Hidechiyo (může se jednat o mužskou či ženskou postavu), který se utkává s četnými hordami démonů a těžkých bossů, kteří prověří pevné nervy i těch nejzkušenějších veteránů kovaných v žánru náročných RPG her.
Není to nic pro slabší povahy, odměnou po každé vydřené výhře ti však bude sladký pocit zadostiučinění.
Sekiro: Shadows Die Twice
Japonské studio FromSoftware dalo hernímu světu mimo jiné sérii Dark Souls, která patří mezi ty největší herní klenoty. A akční RPG Sekiro: Shadows Die Twice od tohoto špičkového týmu vývojářů je přesně takové, jaké by hráč očekával. Nemilosrdné, těžké, ale pekelné zábavné a návykové.
Děj hry je zasazen do fiktivní verze Japonska v období Sengoku, přičemž hratelnost klade důraz na průzkum, stealth a nelítostný soubojový systém. Jedná se o naprosté mistrovské dílo, které patří mezi to nejlepší, co studio vytvořilo. V roce 2019 dokonce titul získal cenu za nejlepší hru roku.
Ghost of Tsushima
Japonský ostrov Cušima čelí mongolské invazi a je jen málo válečníků, kteří by zdejší lid mohli ochránit. Hra od týmu ze studia Sucker Punch vypráví příběh o samuraji se jménem Jin Sakai, který ve snaze ubránit svůj ostrov čelí kromě nepřátelské armády i vlastnímu vnitřnímu konfliktu.
Má si udržet svůj kodex čestného boje i za cenu toho, že tím ve své misi selže? Nebo jej okolnosti přinutí sáhnout po nečestných praktikách?
Kromě fenomenální hratelnosti a grafického zpracování titul nabídl i hluboký a dojemný příběh mimo jiné o tom, co všechno je člověk ochoten obětovat pro dobro druhých. Ghost of Tsushima patří mezi nejlepší hry své generace a je jednoznačně nejlepší hrou z období feudálního Japonska, která se opírá o reálné události.