Penny počátkem týdne vydalo slevový leták, ve kterém inzerovalo zvětšení prsou jako výhru v soutěži. Na kampaň, která vzbudila na sociálních sítích rozruch, zareagoval i konkurenční Rohlík. Ten prsa nabídl také, jen ne silikonová, ale kuřecí.
Pokud tě kauza minula, můžeš si přečíst náš shrnující komentář tady. Penny kromě prsou inzerovaných torzem těla se silikony, nabízelo v soutěži třeba ještě odvoz na nákup limuzínou, minutu nakupování zdarma, ale také brambůrky, víno nebo toaletní papír.
„Představte si to… Koupíte chleba a vyhrajete… prsa! U nás tohle nehrozí. Na Rohlíku žádné losování, žádné účtenky – stačí objednat a zadat kód CHCIPRSA a voilà, kuřecí prsa máte o stovku levnější,“ rýpnul si online supermarket. Nutno říct, že kód už zkoušet nemusíš. Platil pouze pro první tisícovku nakupujících a Rohlík už v komentářích informoval, že ti svou šanci již využili.
„A co limuzína? Jasně, tu máme… Ehm, no dobře, spíš ne. Ale kdo potřebuje limuzínu, když vy do obchodu nemusíte a my vám nákupy doručíme s grácií a úsměvem až ke dveřím? No neberte to!“ šťouchl si ještě Rohlík do další nabízené výhry.
V mezích zákona
Kampaně, které se trefují do konkurenta, mohou být právně za hranou. Že ji ale Rohlík zvládl elegantně a v mezích zákona, dosvědčuje i reakce právničky specializující se právě na marketing Petry Dolejšové.
„Jak má vypadat reakční marketing? Takhle. Vtipně. Směle. Právně tak akorát.
Brát si konkurenta na paškál, bývá právně za hranou. Zlehčování tomu, my právnická banda, říkáme,“ ocenila právnička na LinkedInu.
Vyzdvihla také, že reagovat na bizarní počin konkurenta je součástí hry, do které ostré lokty patří. Lze ho tak považovat za příklad chytrého a zdravého šťouchance.