Středa 18. 7. 2018 svátek má Drahomíra, Drahomír

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
zdroj: Pixabay, Geralt

5 znamení, že jsi příslušníkem generace Z a ne mileniálů

Lidé, kteří neznají svět bez internetu mají podle studií větší tendenci inklinovat k tradicím

31. prosinec 2017, 14:34

Lidé, kteří neznají svět bez internetu mají podle studií větší tendenci inklinovat k tradicím

Generaci Z tvoří jedinci mladší 21 let. Představuje dnes jednu z celosvětově nejpočetnějších skupin. Jen ve Velké Británii tvoří plných 25 % populace. Jedná se přitom o lidi, kteří de facto neznají svět bez sociálních médií, aplikací a moderních technologií. Většině z nich bylo něco kolem 10 let, když začal být Facebook populární. Patříš mezi ně i ty? Jací vlastně Z-erové jsou? Přinášíme pár základních charakteristik.

 5 znamení, že jsi příslušníkem generace Z a ne mileniálů

 

Charakteristikou rysů chování těchto jedinců se zabývala již řada studií, mezi nimi např. CKG (americké Centrum pro generační kinetiku) s Gen Z: Národní studie o technologiích a generaci po mileniálech a Stav Generace Z 2017: Poznejte se s generací návratů. Následující závěry vycházejí z těchto studií.

Rok narození: 1995 a dál

Existuje hodně debat řešících konec generace mileniálů a počátek generace Z. Podle některých nastupují Z-erové už kolem roku 1993, podle jiných až po roce 2 000. Většina se však shoduje na úplně jiném datu nacházejícím se někde mezi nimi: 1995–1996.

5 znamení, že jsi příslušníkem generace Z a ne mileniálů

Jsou odkojeni počítači, Wi-Fi, smartphony a tablety

Příslušníci generace Z jsou velmi technicky zdatní. Aby také ne, když se jedná vůbec o první generaci, která si nepamatuje svět bez internetu! Možná, že ti to přijde normální (protože dost možná patříš právě mezi Z-ery), ale ve skutečnosti se jedná o zcela unikátní jev, první a jedinou situaci svého druhu.

 

V souvislosti s tím vyslovilo několik studií zajímavou informaci. Podle nich Z-erové, mnohem více než mileniálové, inklinují k tradicím a starým pořádkům. Důvodem zřejmě může být skutečnost, že si jednoduše nepamatují starý svět bez internetu a moderních technologií, a proto mají tendence a chuť jej poznávat více než mileniálové, kteří v něm prakticky vyrostli, ale velmi brzy se nechali zlákat moderní dobou.

5 znamení, že jsi příslušníkem generace Z a ne mileniálů

První telefon byl smartphone

Pokud byl tvůj první telefon hned chytrý, pak zřejmě není pochyb o tom, že patříš mezi Z-ery. Na rozdíl od generace mileniálů, jejíž zástupci viděli první telefon nejčastěji až na prvním stupni střední školy, a ještě navíc bez fotoaparátu, dnešní Z-erové mají své první smartphony a tablety často ještě před nástupem do školy, tedy ještě před první třídou základní školy. Ohromný posun, že?

 

Když navíc vezmeš v úvahu, že se jedná jen o jeden mezigenerační krok. Podle výzkumů ale mnoho Z-erů na moderních technologiích lpí daleko méně než mileniálové. To znamená, že zdaleka ne tak často jako oni využívají sociální sítě, jako je Facebook, Twitter, apod. Mnohem více času prý tráví se svými vrstevníky při osobním setkávání se.

Větší opatrnost

Další vlastností, kterou příslušníci nejmladší generace vykazují, je překvapivá zdrženlivost a opatrnost týkající se peněz. Na rozdíl od mileniálů si jich Z-erové daleko více váží, investují je do vzdělání, a dokonce si i spoří na důchod. Hlavním důvodem je podle sociálních průzkumů jejich zodpovědnost spočívající v tom, že se nechtějí spoléhat na to, co jim dá stát, a tak se spoléhají pouze sami na sebe, čemuž i přizpůsobují své jednání.

Bez práce nejsou koláče

A příslušníci generace Z to moc dobře vědí. Podle vědců dokonce lépe než generace Y, tedy mileniálové. Nejedná se přitom pouze o pracovitost samotnou, ale spíše o celkový přístup k práci jako takové.

 

Zatímco mileniálové se vyznačují účelovým jednáním směřujícím k rychlému a pokud možno vysokému výdělku, Z-erové se údajně mnohem více zamýšlí nad tím, JAK čeho dosáhnou a také vědí, že zasloužený odpočinek nastupuje až po tvrdé práci. Tu také umí ocenit a odměnit. Z-erové tak podle některých výzkumů rostou v silné, schopné a loajální šéfy, o nichž se příslušníkům mileniálské generace může jen zdát.

Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho přátelům
NAHORU
Diskuse3 komentáře
Diskuse je jen pro přihlášené
3 komentáře
Seřadit komentáře podle oblíbenosti času přidání
avatar
snoky12331. prosinec 2017, 14:53

Podľa toho čo vidím vo svojom okolí, musím s danou štúdiou nesúhlasiť.

3 Odpovědět · Nahlásit
avatar
John Miami31. prosinec 2017, 16:55

Pokud bych měl hodnotu a pravdivost článku přirovnat k jídlu, zvolil bych špagety s kečupem.. S levným kečupem z kauflandu, který neobsahuje rajčata. Ano až o tak špatné čtení se jedná.

2 Odpovědět · Nahlásit
avatar
budovi31. prosinec 2017, 20:02

vsetko je to o zmyslaniii nic viac..

0 Odpovědět · Nahlásit
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.