Ukončení spolupráce s bojovníkem MMA bylo zdůvodněno přísným etickým kodexem.
Ke sponzorům a společnostem, které zrušily spolupráci s Attilou Véghem poté, co vyjádřil podporu prezidentskému kandidátovi Peteru Pellegrinimu, se nyní přidalo i pivo Corgoň.
„Značka Corgoň nabízí pivo pro všechny spotřebitele bez rozdílu. Naším cílem je šířit odpovědnou, relevantní, uctivou a apolitickou obchodní komunikaci,“ uvedla značka v prohlášení na Facebooku.
Ukončení spolupráce s bojovníkem MMA bylo zdůvodněno přísným etickým kodexem. „Všechna naše poselství se řídí přísným etickým kodexem, jehož zásady vyžadujeme dodržovat i od našich obchodních partnerů. Z tohoto důvodu jsme ukončili další obchodní aktivity s Attilou Véghem,“ stojí dále v krátkém prohlášení.
Před několika dny daly od spolupráce se sportovcem ruce pryč také společnosti Renault a známá bageterie Pierre Baguette.
„Spolupráci s panem Véghem nebudeme dále prodlužovat. Respektujeme všechna občanská práva zakotvená v ústavě, včetně svobody projevu, ale za stejně důležité považujeme zachování slušnosti ve veřejné komunikaci. Tím spíše, když se jedná o známou osobnost, která je jakkoli spojena s naší značkou,“ uvedla firma Pierre Baguette ve svém prohlášení.
Renault byl první společností, která se proti Véghovu jednání ohradila. Zápasník následně na Instagramu zveřejnil e-mailovou komunikaci mezi svým manažerem a Renaultem a pod příspěvek napsal, že se potřebuje podělit se svými fanoušky o zážitek, který „v něm vyvolal pocit, že komunismus je zpět“.
Tento krok později následovaly i další společnosti a jejich rozhodnutí se ve společnosti setkalo s převážně pozitivními ohlasy. Podle odborníka mají společnosti právo vybrat si, s kým chtějí spolupracovat. „V oblasti marketingu je zcela běžné, že se společnosti k politice nevyjadřují a do politického diskurzu nijak nevstupují. Pokud se značka politicky vyjadřuje, je to většinou proto, že zastává nějaké hodnoty,“ řekl Refresheru Pavol Minár.