Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
dnes 14. prosince 2024 v 12:24
Čas čtení 1:00
Anna Vondráková

Známá influencerka Matilda Djerf čelí ostré kritice. Její firma měla šikanovat zaměstnance

Známá influencerka Matilda Djerf čelí ostré kritice. Její firma měla šikanovat zaměstnance
Zdroj: Instagram/@djerfavenue
OSOBNOSTI INFLUENCEŘI MÓDA
Uložit Uložené

Hned 11 současných a bývalých zaměstnanců popsalo, že byli na pracovišti ponižováni a že jim vedoucí nadávali a křičeli na ně.

Matilda Djerf, sedmadvacetiletá majitelka švédské značky oblečení Djerf Avenue, řekla stanici BBC, že se „hluboce omlouvá“ všem, kteří se pod jejím vedením cítili špatně. O situaci jako první informoval server Aftonbladet, který ohledně případu provedl i širokou investigativu.

Webové stránky Djerf Avenue propagují svět „plný laskavosti, inspirace a respektu“ a značka je známá svou inkluzivitou velikosti a rozmanitým zastoupením modelek. Kvůli údajnému špatnému zacházení se zaměstnanci však nyní čelí ostré kritice.

Doporučeno
Recept na domácí vaječňák jako od babičky. Pokud chceš luxusní verzi, připrav si jednu speciální surovinu Recept na domácí vaječňák jako od babičky. Pokud chceš luxusní verzi, připrav si jednu speciální surovinu 13. prosince 2024 v 13:00
 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený DJERF AVENUE (@djerfavenue)

„Už nikdy si tam nic nekoupím a značku už nebudu podporovat,“ uvedla dvadvacetiletá Sumi Mrkulic, bývalá zákaznice. Dále řekla, že byla obzvláště znepokojena poté, co server Aftonbladet informoval, že některým modelkám bylo řečeno, že se nevejdou do džínů, zatímco jiné byly přímo označeny za tlusté. „Veškeré jejich snahy o inkluzi se tak stávají zcela performativními. Vlastně mi to přijde opravdu bezpáteřní,“ dodala.

Doporučeno
Toto jsou TOP módní spolupráce roku 2024. Objev hříšné spodní prádlo Rihanny pro Diesel nebo luxusní kolekci Kith x Armani Toto jsou TOP módní spolupráce roku 2024. Objev hříšné spodní prádlo Rihanny pro Diesel nebo luxusní kolekci Kith x Armani 11. prosince 2024 v 11:00

„Djerf Avenue se vždy prezentovala jako značka, která je pozitivní, inkluzivní a posilující, takže obvinění z body shamingu a toxického pracovního prostředí mi přišlo jako naprostá zrada hodnot, které tvrdí, že prosazuje,“ prohlásila dvacetiletá Giulia Carrozzo. Svou objednávku, která jí přišla den před odhalením, ihned vrátila. „Okamžitě jsem věděla, že to není něco, co bych mohla podporovat,“ vysvětlila.

Influencerka Matilda Djerf uvedla značku na trh v roce 2019 a rychle si ji oblíbily především mladé ženy. Podle jejích slov dosáhla v loňském roce tržeb ve výši přibližně 35 milionů dolarů (833 602 000 korun). Nedávno také uspořádala svůj první desetidenní pop-up v Londýně, kde se fronty tvořily už tři hodiny před otevřením obchodu.

Domů
Sdílet
Diskuse