Hned 11 současných a bývalých zaměstnanců popsalo, že byli na pracovišti ponižováni a že jim vedoucí nadávali a křičeli na ně.
Matilda Djerf, sedmadvacetiletá majitelka švédské značky oblečení Djerf Avenue, řekla stanici BBC, že se „hluboce omlouvá“ všem, kteří se pod jejím vedením cítili špatně. O situaci jako první informoval server Aftonbladet, který ohledně případu provedl i širokou investigativu.
Webové stránky Djerf Avenue propagují svět „plný laskavosti, inspirace a respektu“ a značka je známá svou inkluzivitou velikosti a rozmanitým zastoupením modelek. Kvůli údajnému špatnému zacházení se zaměstnanci však nyní čelí ostré kritice.
„Už nikdy si tam nic nekoupím a značku už nebudu podporovat,“ uvedla dvadvacetiletá Sumi Mrkulic, bývalá zákaznice. Dále řekla, že byla obzvláště znepokojena poté, co server Aftonbladet informoval, že některým modelkám bylo řečeno, že se nevejdou do džínů, zatímco jiné byly přímo označeny za tlusté. „Veškeré jejich snahy o inkluzi se tak stávají zcela performativními. Vlastně mi to přijde opravdu bezpáteřní,“ dodala.
„Djerf Avenue se vždy prezentovala jako značka, která je pozitivní, inkluzivní a posilující, takže obvinění z body shamingu a toxického pracovního prostředí mi přišlo jako naprostá zrada hodnot, které tvrdí, že prosazuje,“ prohlásila dvacetiletá Giulia Carrozzo. Svou objednávku, která jí přišla den před odhalením, ihned vrátila. „Okamžitě jsem věděla, že to není něco, co bych mohla podporovat,“ vysvětlila.
Influencerka Matilda Djerf uvedla značku na trh v roce 2019 a rychle si ji oblíbily především mladé ženy. Podle jejích slov dosáhla v loňském roce tržeb ve výši přibližně 35 milionů dolarů (833 602 000 korun). Nedávno také uspořádala svůj první desetidenní pop-up v Londýně, kde se fronty tvořily už tři hodiny před otevřením obchodu.