V pondělí se na stránkách známé appky na učení jazyků objevily dva příspěvky. „Duo is back,“ stálo v nich.
Všem fanouškům a fanynkám ikonické sovy se tak konečně ulevilo. Že nás její maskot navždy opustil, oznámilo Duolingo na sociálních sítích před více než dvěma týdny.
Ze smrti obvinila právě uživatele a uživatelky aplikace, na které čekají jejich nevyplněná cvičení a lekce. Vyzvala je, aby si na památku zaplatili jejich prémiovou verzi.
Teď ale úmrtí, které se dokonce mělo vyšetřovat, Duolingo uvedlo na pravou míru. „Fejkování vlastní smrti byl test, kterým jste všichni prošli,“ popíchla sova své sledující na Instagramu.
„Legendy neumírají,“ dodala ještě lišácky. Pod příspěvkem se strhla lavina komentářů. „Myslel jsem, že na zmrtvýchvstání počkáš na Velikonoce,“ napsal například jeden z uživatelů. „Král je zpátky,“ dodal další.
Od aplikace na procvičování cizích jazyků tak šlo o chytrý marketingový tah. Jak píše například CBS News: celé to byl možná jen chytrý trik, jak přimět uživatele aplikace, aby se k učení vrátili. V pietním postu před pár týdny totiž Duolingo uvedlo, že k oživení sovy je potřeba 50 miliard XP neboli bodů, které při výuce získáváš. A právě to se údajně stalo. Tím, že se lidé vrátili, „přivedli sovu zpátky k životu“.