Připravovaná multiplayerová akce Battalion 1944 se odklání od současného trendu FPS žánru a pokouší se o návrat do zlaté éry stříleček zasazených do období největšího válečného konfliktu moderních dějin.
Futuristické multiplayerové střílečky se mezi hráči v současné době těší značné oblibě, o čemž svědčí už jen skutečnost, že titul Call of Duty: Black Ops III za první tři dny prodeje vydělal 550 milionů dolarů a podle údajů asociace NPD se navíc stal nejprodávanější hrou celého roku 2015. Nicméně zůstává pravdou, že trh je tímto druhem akčních FPS již několik let přehlcený, ačkoliv je možné vzácně narazit i na takové herní rarity, které se pokoušejí o návrat k téměř zapomenutým kořenům pěchotních realistických stříleček, jež mnohé z nás provázely během dětství a dospívání. Za zmínku tak stojí například loňský, možná trochu nenápadný titul Verdun zasazený do zákopů první světové války, kterému se přes všechny své problémy a nedostatky podařilo do daného žánru alespoň částečně přinést svěží závan nostalgie. Podobným, avšak již nyní zřejmě daleko výraznějším pokusem o návrat ke kořenům multiplayerových stříleček je připravovaná hra Battalion 1944, za níž stojí britské studio Bulkhead Interactive.
Autoři otevřeně přiznávají inspiraci hrami typu Medal of Honor nebo Call of Duty 2, na nichž sami vyrůstali a stejně tak se nabízí také připodobnění k titulu Wolfenstein: Enemy Territory. Pokud tedy toužíte se do těchto relativně dávných dob znovu přenést a vychutnat si tak kompetitivní střílečku z období druhé světové války oděnou do moderního grafického kabátu, Battalion 1944 je tady, aby vyslyšel vaše prosby a dal tak hráčům okusit porci nefalšované akce na pozadí největšího ozbrojeného konfliktu moderních dějin, které se nám v dnešní době prakticky nedostává, a pokud ano, tak spíše vzácně.
Battalion 1944 nebude vycházet z klasických druhoválečných stříleček pouze v rámci dobového zasazení, ale bude se od nich odvíjet také hratelnost. To v praxi znamená eliminaci odemykatelných OP zbraní, dovedností nebo perků, které hráči poskytují určitou výhodu nad ostatními a budeme se tak muset spoléhat jen na svůj vlastní um a dobovou výzbroj. Těšit se můžeme na zbraně typu Kar98, M1 Garand a v neposlední řadě také ikonický Thompson. Za zkušenosti, které hráč během hraní získá, bude následně odměněn bonusy v podobě kosmetických úprav pro svojí postavu nebo její vzhledové doplňky a zbraně, které bude možné personalizovat například vyrytím jména do pažby.
Mapy pak budou přizpůsobené pro pěchotní souboje a ve hře zavítáme do míst inspirovaných skutečnými bojišti, mezi něž patří například lesy belgického města Bastogne nebo ulice francouzského města Carentan. Aby bylo dosaženo větší realističnosti, vydal se designérský tým studia do zmíněných destinací, kde od daném prostředí sbíral různé poznatky a celkový dojem ve výsledku působil více autenticky. Tomu do značné míry napomáhá také Unreal Engine 4, na kterém Battalion 1944 poběží a již nyní je nutné uznat, že na záběrech ze zveřejněných videí hra vypadá opravdu skvěle. Větší uvěřitelnost by mělo umocňovat také ozvučení a reálné animace postav nasnímané prostřednictvím motion capture technologie. Pro mnohé z nás je jistě potěšující i příslib autorů týkající se podpory proticheatovacího systému přispívajícímu k lepšímu zážitku, který tak nebude rušen špinavými triky proradných podvodníčků.
Esenciální součástí budou pochopitelně módy. Battalion 1944 má nabídnout dobře známé režimy jako Team Deathmatch, Capture the Flag nebo Domination, tvůrci se však podle svých slov soustředí také na vytvoření vlastních, nových módu, které se v současné době nachází testovací fázi. Autoři mají v plánu se také obrátit na herní komunitu ohledně konkrétních přání samotných hráčů, jejich návrhů nebo nápadů pro další zábavné módy. Mezi další priority autorů patří kvalita a spolehlivost herních serverů, které prý budou na vysoké úrovni a kromě těch oficiálních, kde jsou pravidla pevně daná, budou mít hráči možnost hostingu, kdy si pravidla daného serveru mohou přizpůsobit vlastním požadavkům.
Dále se hráč bude moci připojit do takzvaného Battalionu, což je v podstatě širší bojový útvar tvořený jednotlivými hráči, v němž je možné válčit sólo nebo zakládat Platoony (klany) s přáteli nebo dalšími hráči. Jednotlivé Battaliony pak mezi sebou navzájem soupeří v rámci BattleRanku. Jedná se o globální kompetitivní systém, jež hráče nabádá k větší soupeřivosti a týmové práci, přičemž na konci každé sezóny, které budou rozděleny do jednotlivých ročních období, získá Battalion s největším množstvím skóre odměny pro každého svého člena.
Co se týče samotných tvůrců, tým Bulkhead Interactive vznikl fúzí dvou společností, Deco Digital a Bevel Studios, přičemž se společně podepsali pod logický titul Pneuma: Breath of Life. S Battalionem 1944 autoři vyrazili na Kickstarter, kde předeslali, že pokud se podaří vybrat cílových 100 tisíc liber, přihodí k nim po ukončení kampaně dalších 100 tisíc liber z vlastních kapes. To, že hráči mají o multiplayerovou druhoválečnou střílečku silný zájem, se potvrdilo téměř okamžitě, jelikož stanovenou částku hra získala během první tří dnů a v době psaní článku zájemci přispěli již více než dvojnásobkem. Samotná kampaň přitom končí až za necelé tři týdny.
Svůj klíč k plné verzi hry můžete pořídit již od sympatických 15 liber (~20 eur; 360 korun) pro PC, vydání se však plánuje i na současnou generaci konzolí, na niž si Battalion 1944 lze předobjednat za 22 liber (~29 eur; 530 korun). Štědřejší dárci si pak při vyšších částkách mohou zajistit například přístup do uzavřené alfy, bety a řadu dalších bonusů. Co se týče releasu, vývojáři ve zprávě oznamují, že hra bude vydána, jakmile budou s jejím stavem spokojeni. Jako přibližný měsíc uvádějí květen (máj) 2017. Podpoříš Battalion 1944 i ty?