Jeffree Star už od útlého věku kradl líčidla své matce. Dnes vlastní kosmetické impérium v hodnotě několika miliard a na slávě mu neubralo ani jeho sympatizování s nacisty.
Jeffree Star se proslavil už v dobách sociální sítě MySpace. Fanouškům sdílel střípky ze svého života a později se dostal také do světa hudby. Ačkoli mu hudební společnost, s níž podepsal smlouvu, předvídala zářnou budoucnost, muzikant se nakonec našel v kosmetickém průmyslu. Dnes vlastní miliardové impérium, určuje kosmetické trendy, ale vše není tak růžové, jak by se na první pohled mohlo zdát. Star v minulosti podporoval nacismus, dopouštěl se rasových urážek a bodyshamoval své fanoušky.
Líčidla kradl matce
Jeffree Star, rozený Jeffree Lynn Steininger Jr., se narodil 15. listopadu 1985 v kalifornském okrese Los Angeles. Už jako dítě tajně kradl líčidla své matce, a když pak nastoupil na střední školu, matku přesvědčil, aby ho nechala nosit make-up i do školy. V roce 2002, po absolvování střední školy Pacifica High School, si Jeffree legálně nechal změnit své příjmení na Star a začal se živit nejrůznějšími vizážistickými, modelingovými i hudebními pracemi napříč Los Angeles.
Jeffree Star již od malička budil hodně pozornosti, vždy nosil výrazný make-up, extravagantně se oblékal a už od útlého věku se otevřeně hlásil ke queer identitě. „Neříkám si nijak. Jsem kluk, nechci si nechat změnit pohlaví, takže zůstanu chlapem a budu vypadat jako žena. Všem se to bude ku***sky líbit,“ řekl Star v roce 2009 pro časopis Out Magazine s tím, že se identifikuje jako androgyn.
Beauty Killer i song s Nicki Minaj
Ještě předtím, než se Jeffree Star stal populárním influencerem, se proslavil na sociální síti MySpace, která byla v minulosti využívána kapelami, emaři i hudebními nadšenci. Na MySpace si vedl jakýsi blog, na kterém lidem ukazoval svůj život, postoval na něj svou hudbu i módní návrhy, jež načrtl. Uživatelé sociální sítě Stara milovali. Jeho fotografie mívaly přes 50 tisíc komentářů a v roce 2006 se influencer stal nejsledovanější osobou roku na MySpace.
Jen o tři roky později Star vydal své první a zároveň jediné studiové album Beauty Killer. Elektronika mísící se s popem a tvrdými kytarovými riffy bavila. V žebříčku Top Electronic Albums od Billboardu se deska, na níž najdeš třeba i song Lollipop Luxury s Nicki Minaj, umístila na sedmém místě a mnozí Starovi předpovídali zářnou budoucnost.
Zpěvák vyrazil na tour po celém světě, podepsal smlouvu se společností Konvict Muzik, podle jejíhož zakladatele byl „další Lady Gagou“, a plánoval vydat druhé album. Jenže to nikdy nevyšlo. Star v roce 2013 za nejasných okolností hudební průmysl z čista jasna opustil a smlouvu s labelem později označil za „největší chybu, kterou kdy udělal“.
Jednička na trhu s kosmetikou
Následně se začal věnovat tomu, co vždy miloval. Natáčel make-up tutoriály, spolupracoval s několika kosmetickými značkami a v roce 2014 uvedl na trh svou vlastní kosmetiku Jeffree Star Cosmetics. Jak později prozradil, po ukončení hudební kariéry v podstatě zbankrotoval a své poslední úspory se rozhodl investovat právě do kosmetiky. A vyšlo to.
Jeho první kolekcí byla řada velurových tekutých rtěnek, které pobláznily internet. Tak odvážné odstíny rtěnek u jiných kosmetických značek bylo těžké pohledat a ze dne na den jako by Star udával kosmetické trendy. Po kolekci rtěnek přišel s paletkami rozjasňovačů, s peelingy na rty či s paletkami očních stínů, jejichž koncept se ujal natolik, že jej stále využívají i ostatní kosmetické firmy. Star nakonec své impérium rozšířil také o oblečení, doplňky či kosmetická zrcátka a celý svět šílel.
V roce 2018 svou kosmetiku dostal z internetu i do kamenných obchodů. Prvním místem, kam se jeho řada kosmetiky dostala, byl obchod Morphe Cosmetics a dnes už Jeffree Star Cosmetics seženeš i v českém Marionnaud.
Miliardové impérium
Od roku 2014 také pravidelně natáčí videa na YouTube. Začal pořady o líčení a s rostoucí slávou se vrhl také do doposud nepoznaných vod. Proslavil se tím, jak bez okolků recenzuje nové produkty jiných kosmetických značek a jako majitel miliardového impéria se nestydí špatné produkty tvrdě kritizovat. A pokud ho někdo odstraní z PR listu? Nevadí, Jeffree Star si nové produkty stejně koupí.
K dnešnímu dni sleduje Stara na YouTube 15,9 milionu lidí, na Instagramu má 13,8 milionu sledujících a jeho čisté jmění činí 200 milionů dolarů (4,3 miliardy korun).