Série Mortal Kombat se vrátila ve velkém stylu. Bitky jsou zábavnější, hra vypadá naprosto nádherně a bojovka neztratila ani nic ze své brutality, která je s ní odnepaměti spojena. Toto jsou první dojmy z hraní.
Jakožto fanoušek série i bojových her obecně jsem poslední měsíce netrpělivě čekal na polovinu září, až se mi konečně Mortal Kombat 1 dostane do ruky. A teď je to tady. Díky předběžnému přístupu jsem dostal příležitost ponořit se do hry už několik dní před oficiálním vydáním a hned na úvod nutno říct, že všechno to čekání a počítání posledních dní stálo za to. Od Mortal Kombat 1 jsem očekával hodně a přiznám se, že jsem se bál i možného zklamání. Nakonec jsem dostal ještě víc, než jsem doufal.
Kreativnější než kdy dřív
Studiu NetherRealm se velmi zdatně daří prakticky každou svou bojovku ozvláštnit nějakým novým, zajímavým prvkem. V případě Mortal Kombat 1 je to převedším kameo systém, což je nejzásadnější novinka, kterou hra přináší. V praxi to funguje tak, že si kromě svého bojovníka vybereš ještě jednu další postavu, která ti bude v boji sekundovat. Každá oplývá jinými dovednostmi a přednostmi. To v porovnání s minulými díly série zcela mění způsob hraní a otevírají se tím obrovské možnosti při kombinování útoků. A v tom tkví největší kouzlo hry.
Je tvoje oblíbená postava slabá v boji na velkou vzdálenost? Nevadí. Výběrem vhodného kameo bojovníka totiž můžeš tuto slabinu posílit. Anebo chceš všechno vsadit na jednu kartu a vytvářet na soupeře ještě větší tlak při boji nablízko? I to můžeš. Možnosti jsou skoro bezbřehé a hra tě bude opravdu motivovat k tomu, abys zkoušel*a nejrůznější kombinace základních bojovníků a kameo sekundantů.
Bojový systém v Mortal Kombat 1 je díky tomu nesmírně kreativní a přímo tě vybízí k experimentování. S tím jdou navíc ruku v ruce i souboje ve vzduchu, které ze série na dlouho vymizely. Teď jsou ale zpět a hráči a hráčky tak díky tomu můžou vymýšlet ještě působivější a efektivnější kombinace útoků.
S trochou píle se tak docela brzy můžeš naučit i taková komba, kterými soupeři během krátké chvíle způsobíš 40 až 50 procent zdraví. Předběžný přístup do hry začal teprve před pár dny, ale už teď je fascinující sledovat, co všechno dokázali hráči a hráčky za tak krátkou dobu vymyslet.
Zároveň tvůrci a tvůrkyně osekali soubojový systém o některé neduhy z minulé hry, kdy se například stávalo, že někdo bezmyšlenkovitě použil superútok (tzv. Fatal Blow) a soupeř*ka na to nedostal*a šanci zareagovat. To se ale změnilo. Hraní je tím pádem ještě zábavnější, férovější a kreativitě se zde meze nekladou. Je jen na tobě, jaké kombinace dokážeš vytvořit a jaký způsob hry ti bude vyhovovat nejvíce.
Skvělý příběh, krásná grafika a hektolitry krve
Kromě samotné hratelnosti si ale studio stále drží vysoký standard i v oblasti příběhu. Ačkoliv je pro většinu z nás u tohoto typu hry primární poměřování sil proti ostatním online, studio opět přineslo i skvělou kampaň pro jednoho hráče.