Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Jednou z hlavních herních událostí letošního podzimu bude vydání nedávno oznámeného Assassin's Creed Shadows. Titul vyjde 15. listopadu a v článku shrnujeme vše důležité, co o této očekávané hře potřebuješ vědět.
Série Assassin's Creed je tu s námi už téměř 20 let. Za tu dobu jsme navštívili celou řadu historických míst a epoch od starověkého Egypta a Řecka přes viktoriánskou Anglii až po období americké války za nezávislost. S novým dílem přichází i nové zasazení, kterým se ve hře Assassin's Creed Shadows stává feudální Japonsko, o které mnozí fanoušci a fanynky během let opakovaně žádali. A teď se konečně dočkají.
Dcera slavného nindži toužící po pomstě
Hra se odehrává v Japonsku v 16. století během období Sengoku a nabídne dvě hratelné a velmi rozdílné postavy. Tou první bude ženská protagonistka a šinobi (nindža) Naoe, která je smyšlenou dcerou Fujibajašiho Nagata, jednoho z nejslavnějších nindžů všech dob. Po smrti svého otce touží po pomstě, k čemuž jí přijdou vhod techniky a dovednosti, které jí její táta předal.
Jejími přednostmi budou zejména stealth, vraždění ze zálohy, tichý pohyb a využívání vrhacích hvězdic nebo kouřových bomb pro oslepení nepřátel. Naoe disponuje také lanem s kotvou, které jí umožňuje rychleji šplhat a překonávat různé překážky.
Pro Naoe bude klíčový pohyb ve stínech, aby se vyhýbala zrakům nepřátel. Mezi její schopnosti bude patřit mimo jiné i zhasínání zdrojů světla, čímž bude vytvářet více temných zákoutí, ze kterých pak bude moct uplatňovat své zabijácké dovednosti.
První Afričan v Japonsku
Druhou hlavní postavou je samuraj tmavé pleti Yasuke. Ten je založen na skutečné historické osobnosti. Yasuke pochází z Afriky a do Japonska se dostal v roce 1579 na lodi s Portugalci. Ve službách tehdejšího lorda Ody Nobunagy se pak stal samurajem a podle toho se bude odvíjet i jeho způsob boje.
Yasuke na rozdíl od Naoe vyniká především v přímé konfrontaci s nepřáteli, k čemuž mu pomáhá nejen jeho mohutná postava, ale i pestrý arzenál smrticích zbraní, jako jsou například katana, kanabo, naginata, luk nebo další.
Zbraně budou mít vlastní skill tree
Každá z postav tak nabídne zcela odlišný způsob hratelnosti. Naoe například v boji nemůže blokovat či parírovat nepřátelské útoky, zatímco Yasuke ano. Její slabší obranu bude zřejmě kompenzovat mrštnější pohyb a úhyby. Zajímavostí je, že ve hře nebude chybět ani primitivní palná zbraň, tzv. arkebuza. Jedná se o jakési malé přenosné dělo, kterým bude moct Yasuke likvidovat nepřátele na delší vzdálenost.
Jednotlivé zbraně, které budeme během hry sbírat a nacházet, budou obsahovat vlastní strom dovedností, které nám zpřístupní nové možnosti v boji. A čím více budeme danou zbraň používat, tím zdatnější s ní naše postava bude. Z posbíraných materiálů a předmětů si můžeme vyrobit i vlastní katanu, kterou si pak můžeme dále upravovat a personalizovat. Možnosti úpravy nabídnou i ostatní kusy vybavení.
Jak Yasuke, tak i Naoe budou mít však i své unikátní zbraně a dovednosti, kterými se tak budou vzájemně doplňovat. Posbírané zbraně a materiály budou mezi sebou postavy sdílet, což platí i pro nasbírané zkušenostní body, takže obě postavy by měly levelovat společně.
Realismus v soubojích
Přidej se do klubu Refresher+ již od 125 Kč 25 Kč
Co se dozvíš po odemknutí?
Čím se bude japonský Assassin’s Creed podobat egyptskému Origins.
Jak hratelnost ovlivní počasí.
Jakou rozlohu bude mít hrací mapa.
Jestli budeš mít opět k dispozici orla nebo jiného průzkumníka.
Soubojový systém ve hře blíže popsal kreativní režisér hry Jonathan Dumont pro server IGN. „Chtěli jsme, aby souboje působily naprosto ohromně, zašli jsme tedy ještě dál v množství předmětů, které se dají zničit nebo rozseknout,“ uvedl. IGN doplňuje, že titul Assassin’s Creed Shadows je postaven na vylepšeném Anvil enginu, díky kterému bude hra realisticky zobrazovat poškození podle typu zbraní, které budeme používat. Na objektech tak uvidíme kupříkladu přesné řezy katanou nebo dokonalé stopy po zásahu vystřeleným šípem.
To, za kterou postavu se rozhodneme hrát, si budeme moct zvolit v rámci daných misí, zároveň ale některé mise budou specifické jen pro konkrétní postavu. U řady z příběhových či vedlejších misí však budeme mít možnost volně přepínat ovládání mezi postavami, například podle toho, jaký postup bude určitý úsek mise vyžadovat. To, zda upřednostníme plíživý postup stealth, nebo hrubou sílu, bude ve většině případů záležet jen na naší preferenci.
Počasí a roční období ovlivní hratelnost
Ve hře se bude měnit počasí a postupem času se budou střídat i roční období. A nejedná se jen o kosmetickou změnu jako v řadě některých jiných her, ale ovlivňuje to i chování nepřátelských hlídek a možnosti našeho skrývání a pohybu.
„Jak budou plynout měsíce, příchozí zima zabije některá přirozená místa úkrytu. Visící rampouchy na střechách se pod vašima nohama můžou ulomit a spadnout, což prozradí vaši pozici. Nepříznivé počasí navíc limituje dohled stráží a kvílící vítr zakryje zvuky vašich kroků. Stráže se budou uchylovat k místům, kde je více tepla, což hráčům otevře nové cesty,“ uvedl web IGN. V chladných měsících například taky zmizí vysoká tráva či rozkvetlé keře, ve kterých jsme se v teplejších měsících mohli skrývat.
Assassin’s Creed Shadows má klást důraz na to, aby herní svět nebyl jen kulisou, kde se příběh a boje odehrávají, ale aby jeho proměny měly i přímý dopad na hratelnost. „Hodně jsme se snažili, aby hratelnost a umělecké zpracování nebyly oddělené, ale vzájemně propojené,“ prozradil producent hry Karl Onnér. Když například v létě narazíme na rybník, můžeme se začít plazit a skrýt se pod vodní hladinu. V zimě však rybník zamrzne a už to možné nebude. Zároveň však zimní období přinese jiné možnosti úkrytu. Hráči se tak musí adaptovat na to, co zrovna okolní prostředí v daném ročním období nabízí.
Mapa o rozloze Egypta
Pokud jde o herní svět, ten má rozlohou nejvíce připomínat Egypt ze hry Assassin’s Creed Origins. Jedná se tedy o poměrně rozlehlý otevřený svět, který bude rozdělen na několik regionů podle skutečných provincií tehdejšího Japonska. Najdeme zde tedy například rozličné lokace, ať už to jsou obrovské hrady a pevnosti, hory, lesy, nebo města a farmy.
Do hry se vrací i stará známá synchronizace, kdy se nám po vyšplhání například na vysokou budovu odhalí kus mapy a na mapě nám přibude plno nových značek. Tentokrát už ovšem mapa údajně nemá být po synchronizaci zamořena tolika různými značkami. Při pohledu z výšky bychom spíše měli mít možnost sami si zvýraznit různá důležitá místa, která pak po slezení dolů můžeme najít a prozkoumat. Synchronizaci už nebude doprovázet panoramatické otáčení kamery kolem naší postavy, i nadále však mají tyto synchronizační body sloužit i jako místa pro rychlé cestování.
Změnou je i to, že v Shadows už nebudeme mít k dispozici orla či jiného dravce, který by nám z ptačí perspektivy ukázal, co všechno se kolem nás nachází. Spoléhat se tak budeme muset více na vlastní průzkum. Hra nám však stále umožní pomocí speciálního zraku vnímat siluety nepřátel za zdmi, které budou barevně odlišeny třeba od sluhů či běžných lidí.
Nelineární kampaň
Kampaň hry má být nelineární a soustředit se má hlavně na likvidaci různých cílů. Ty budeme moct podle vývojářů ve světě sami vystopovat a zneškodnit. Na některé z cílů můžeme narazit přirozeně při průzkumu světa, k vystopování jiných však budeme potřebovat důkladnější přípravu. Vývojáři se dále dle svých slov nebudou snažit vodit hráče za ruku a ukazovat jim, kam přesně mají jít, ale spíše jim různými vodítky naznačit, jakým směrem se mají vydat. Studio si přeje dát hráčům co největší volnost v tom, jak budou příběhem postupovat a v jakém pořadí budou úkoly plnit.
„Chtěli jsme, aby svět působil živě, takže cíle se budou pořád někde po světě pohybovat. Je tedy možné, že na ně narazíte, aniž byste o nich předem věděli,“ popisuje režisér hry Charles Benoit.
Vývojáři počítají i s budoucím přidáváním nového obsahu do hry po jejím vydání. Hra dostane dvě expanze (každá bude údajně za 25 dolarů) a podle zjištění novináře Toma Hendersona má mít i jakousi variaci na Battle Pass s názvem „Projects“. Každý z těchto projektů má mít až 20 úrovní či výzev, po jejichž splnění si hráči odemknou například nové kosmetické úpravy. Z dostupných informací se prozatím počítá se třemi takovými projekty, které ponesou názvy The Hidden Network, The Last Ronin a In The Shadows.
Exkluzivní mise jen pro někoho
Assassin's Creed Shadows po vzoru Star Wars Outlaws od studia Massive Entertainment nabídne také dvě exkluzivní mise. Jednu z nich dostanou ti, kteří si hru předobjednají, a druhou pak ti, kteří si koupí Season Pass ke dvěma zmíněným budoucím expanzím (Season Pass je součástí dražších edic Gold Edition, Ultimate Edition a Collector's Edition). S dražšími edicemi hráč dostane možnost hrát hru tři dny před vydáním.
Mise pro všechny předobjednávky nese název Thrown to the Dogs. Oficiální obrázek, který se s misí pojí, ukazuje Naoe se psem po jejím boku. V misi, kterou dostanou majitelé Season Passu, pak bude naším úkolem infiltrovat zevnitř tajnou společnost.
Nutno podotknout, že pro instalaci hry bude nutné připojení k internetu. Důvodem je pravděpodobně to, abychom hráli hru s day one patchem, který opravuje různé bugy, glitche či další chyby. Pro samotné hraní už nemá být internetové připojení nutné, jak mnozí původně spekulovali.
Za zmínku také stojí, že na hře pracuje dohromady 16 studií Ubisoftu. Tím hlavním je Ubisoft Quebec, pomáhá mu však 15 dalších studií po celém světě. Jmenovitě to jsou: Ubisoft Belgrade, Ubisoft Bordeaux, Ubisoft Bucharest, Ubisoft Chengdu, Ubisoft Kyiv, Ubisoft Manila, Ubisoft Montpellier, Ubisoft Montreal, Ubisoft Odesa, Ubisoft Osaka, Ubisoft Pune, Ubisoft Shanghai, Ubisoft Singapore, Ubisoft Sofia a Ubisoft Tokyo. Pro srovnání, na dosud asi největším díle Assassin's Creed Valhalla pracovalo 15 studií. Zdá se, že Shadows bude opravdu ambiciózní hra.
Assassin's Creed Shadows vychází pro PS5, Xbox S/X a PC 15. listopadu 2024. Standardní edice stojí 70 dolarů, Gold edice s třídenním předběžným přístupem a Season Passem 110 dolarů a Ultimace edice s dalšími bonusy 130 dolarů.