Jednou z hlavních herních událostí letošního podzimu bude vydání nedávno oznámeného Assassin's Creed Shadows. Titul vyjde 15. listopadu a v článku shrnujeme vše důležité, co o této očekávané hře potřebuješ vědět.
Série Assassin's Creed je tu s námi už téměř 20 let. Za tu dobu jsme navštívili celou řadu historických míst a epoch od starověkého Egypta a Řecka přes viktoriánskou Anglii až po období americké války za nezávislost. S novým dílem přichází i nové zasazení, kterým se ve hře Assassin's Creed Shadows stává feudální Japonsko, o které mnozí fanoušci a fanynky během let opakovaně žádali. A teď se konečně dočkají.
Dcera slavného nindži toužící po pomstě
Hra se odehrává v Japonsku v 16. století během období Sengoku a nabídne dvě hratelné a velmi rozdílné postavy. Tou první bude ženská protagonistka a šinobi (nindža) Naoe, která je smyšlenou dcerou Fujibajašiho Nagata, jednoho z nejslavnějších nindžů všech dob. Po smrti svého otce touží po pomstě, k čemuž jí přijdou vhod techniky a dovednosti, které jí její táta předal.
Jejími přednostmi budou zejména stealth, vraždění ze zálohy, tichý pohyb a využívání vrhacích hvězdic nebo kouřových bomb pro oslepení nepřátel. Naoe disponuje také lanem s kotvou, které jí umožňuje rychleji šplhat a překonávat různé překážky.
Pro Naoe bude klíčový pohyb ve stínech, aby se vyhýbala zrakům nepřátel. Mezi její schopnosti bude patřit mimo jiné i zhasínání zdrojů světla, čímž bude vytvářet více temných zákoutí, ze kterých pak bude moct uplatňovat své zabijácké dovednosti.
První Afričan v Japonsku
Druhou hlavní postavou je samuraj tmavé pleti Yasuke. Ten je založen na skutečné historické osobnosti. Yasuke pochází z Afriky a do Japonska se dostal v roce 1579 na lodi s Portugalci. Ve službách tehdejšího lorda Ody Nobunagy se pak stal samurajem a podle toho se bude odvíjet i jeho způsob boje.
Yasuke na rozdíl od Naoe vyniká především v přímé konfrontaci s nepřáteli, k čemuž mu pomáhá nejen jeho mohutná postava, ale i pestrý arzenál smrticích zbraní, jako jsou například katana, kanabo, naginata, luk nebo další.
Zbraně budou mít vlastní skill tree
Každá z postav tak nabídne zcela odlišný způsob hratelnosti. Naoe například v boji nemůže blokovat či parírovat nepřátelské útoky, zatímco Yasuke ano. Její slabší obranu bude zřejmě kompenzovat mrštnější pohyb a úhyby. Zajímavostí je, že ve hře nebude chybět ani primitivní palná zbraň, tzv. arkebuza. Jedná se o jakési malé přenosné dělo, kterým bude moct Yasuke likvidovat nepřátele na delší vzdálenost.
Jednotlivé zbraně, které budeme během hry sbírat a nacházet, budou obsahovat vlastní strom dovedností, které nám zpřístupní nové možnosti v boji. A čím více budeme danou zbraň používat, tím zdatnější s ní naše postava bude. Z posbíraných materiálů a předmětů si můžeme vyrobit i vlastní katanu, kterou si pak můžeme dále upravovat a personalizovat. Možnosti úpravy nabídnou i ostatní kusy vybavení.
Jak Yasuke, tak i Naoe budou mít však i své unikátní zbraně a dovednosti, kterými se tak budou vzájemně doplňovat. Posbírané zbraně a materiály budou mezi sebou postavy sdílet, což platí i pro nasbírané zkušenostní body, takže obě postavy by měly levelovat společně.
Realismus v soubojích
Co se dozvíš po odemknutí?
- Čím se bude japonský Assassin’s Creed podobat egyptskému Origins.
- Jak hratelnost ovlivní počasí.
- Jakou rozlohu bude mít hrací mapa.
- Jestli budeš mít opět k dispozici orla nebo jiného průzkumníka.
- Čím se Shadows inspiruje u Star Wars Outlaws.