Skandály, bizarnosti, drama a především pozornost. Akorát, že poslední dobou vůbec. Svět, zdá se, přestává mít o Kardashianky zájem. To, co je dělalo výjimečnými, je totiž pryč.
Začaly jako úplně obyčejné holky, byly tak relatable, že se v nich každý vzhlédl. Někomu se líbila empatická Khloé, jiný holdoval břitkému humoru Kourtney, další obdivoval pracovní nasazení Kim, a mnozí milovali i matku klanu Kris, která dokáže zařídit úplně cokoliv. Společně s bratrem Robem a mladšími Kendall a Kylie Jenner dokázali neuvěřitelné – vybudovali impérium a získali přízvisko „nejslavnější rodina světa“.
„My diamond earring came off in the ocean and it’s gone.“ – „Kim, there’s people that are dying.“
Jen málokdo by neznal tuhle ikonickou frázi. Takových mají Kardashianky nespočet. Staly se součástí popkultury. Jednohlasně tvrdí, že když v roce 2007 začaly natáčet reality show Keeping Up With the Kardashians, neměly ani ponětí, že z ní bude takový hit. Myslely si, že pořad nebude obnoven ani pro druhou sérii, nakonec jich ale natočily úctyhodných dvacet. Na ně pak navázalo dalších pět řad nové show The Kardashians.
Dvě z Kardashianek dnes mají status miliardářek, ostatní jsou „skromnými“ milionáři. Vstoupili do světa slavných ale jinak než ostatní. Proto na ně mnozí dlouhou dobu a možná i dnes koukají svrchu, jelikož přece „nic neumí“, točí jen „hloupou“ reality show. Pravděpodobně ale asi něco málo umí, když se dostaly tam, kde jsou dnes.
Jak si získaly oblibu a popularitu
Lidé si je oblíbili z úplně jednoduchého důvodu. Byly zajímavé a byly real. Na nic si nehrály. Formát reality show velmi často sklouzává k bizáru, proto mu spousta lidí nemůže přijít na chuť. Velké publikum si ale právě na tomhle ujíždí a reality shows patří mezi jejich guilty pleasure.
Kardashianky svým formátem přinášely v určité míře bizarnost, ale především příběh početné rodiny z Calabasasu, kde se pořád něco zajímavého a nevšedního děje. Unikátní byly v tom, jak blízký a úzký vztah všichni mezi sebou měli, včetně některých partnerů jako třeba Scotta Disicka, který se jakožto přítel Kourtney stal nedílnou součástí rodiny.
Díky arménským kořenům sestry působily exoticky, neustále vypadaly dobře a lidem se na ně tedy dobře koukalo... A už to bylo, sledovanost začala růst a o rodinu byl čím dál větší zájem.
Lidé často ostatním nepřejí úspěch. U nich jim to vlastně ani tolik nevadilo. Kardashianky si totiž i přesto, že začaly být populárnější, udržely to, s čím do toho všeho šly – zůstaly opravdové. Nadále se ničím netajily, veřejně hovořily o svých trapasech, nezdarech, bolestivých situacích, prožívali jsme s nimi i všechny jejich vztahy, byly jako taková otevřená kniha. Svatby Kim a Khloé se natáčely a Kourtney dokonce i rodila na kameru. Sdílely s lidmi doslova všechno. A právě proto pořád lidi bavily a uspokojovaly.
Diváci a divačky díky nim poté nakoukli do života bohatých. Pořídili si luxusní sídla, jezdili na drahé dovolené, účastnili se velkých událostí a my u toho všeho mohli být s nimi. Postupně začali budovat i své vlastní značky a projekty, z nichž jich je několik celosvětově velmi úspěšných. Dokonce začaly určovat trendy a ideál krásy. Jejich postavy tzv. přesýpacích hodin si přála celá řada žen po celém světě. Staly se ikonami.
Každá se začala i více formovat a má něco „svého“. Kylie kosmetiku a nově řadu s oblečením, Kendall modeling a nyní i vlastní alkoholický nápoj, Kourtney zdravý životní styl, Khloé značku s džínami pro všechny postavy a Kim? Ta má tolik projektů, že se snad ani nedají vyjmenovat. Mezi ty největší patří Skims a SKKN, dále se vydala i na dráhu právničky. Jediný Rob se před časem stáhl do ústraní a žije mimo záři reflektorů. Matka Kris všechno nadále managuje.
Přišly změny
Velký zlom nastal v roce 2021, kdy se společně rozhodli, že končí s pořadem Keeping Up With the Kardashians. Důvodů bylo několik. Rob spadl do depresí, odstřihl se už dříve a v pořadu se objevoval jen málokdy. Kourtney už delší dobu nechtěla spolupracovat, říkala, že jí natáčení způsobuje psychické problémy a se sestrami má kvůli němu horší vztahy.
Kendall a Kylie nikdy nebyly hlavními hvězdami a objevovaly se před kamerami nárazově. Celá show tak zůstala na bedrech Kim a Khloé. Zdánlivě tak přišel konec, který prostě většinu shows potká – nic nebaví diváctvo donekonečna. Akorát, že v tomhle případě to tak úplně nebylo. Po pouhé roční pauze totiž přišla novinka The Kardashians.
Jenomže už se nejednalo o reality show v pravém slova smyslu, kde se zaznamenává úplně všechno a v domech jednotlivých členů rodiny jsou kamery takřka neustále. Nový pořad byl jenom o tom, co Kardashianky chtějí ukázat, zejména luxusní stránku svého života. A to začalo diváky a divačky velmi rychle nudit.
Show plnilo pouhé zákulisí různých kampaní či projektů, kterých byly slavné sestry součástí, jenomže o nich většina jejich fanoušků a fanynek stejně už věděla, protože se uskutečnily půl roku před odvysíláním. Faktor reálného každodenního života se téměř vytratil. To žhavé, pikantní, choulostivé vymizelo, zůstaly jen neustávající hádky mezi Kim a Kourtney. Na obrazovce už se navíc neobjevovaly tolik spolu, přitom jejich síla spočívala v pospolitosti. Sledovanost byla nízko a o Kardashianky přestal být zájem.
Stoupat nejde věčně
Kardashianky šly od začátku KUWTK jen a pouze nahoru, v určitou chvíli velmi strmě. Na úspěch si zvykly. Když vydaly nějaký produkt, okamžitě se vyprodal. Když se objevily na nějakém eventu, byly toho plné noviny. Objevovaly se na coverech všech světových magazínů. Vévodily všemožným galavečerům včetně Met Gala. Jenomže to platilo v době, kdy jakmile zaznělo jméno Kardashian nebo Jenner, každý očekával něco peprného.
Rob se stáhl do soukromí a i Kourtney se uzavřela do své bubliny, žije poklidným životem se svým manželem Travisem Barkerem, se kterým loni přivítala na svět své již čtvrté dítě. Užívá si mateřských povinností a ani na sítích není tolik aktivní.
Z Khloé se po všech životních eskapádách stala introvertnější a zranitelnější osoba a sama tvrdí, že doma s jejími dětmi jí je úplně nejlépe. Pozornost už dávno nevyhledává a dál pokračuje se svou značkou Good American, která se specializuje na džíny pro každý typ postavy.
Kendall si své soukromí přísně střeží, ostatně dost tajemná byla vždycky. Nadále si ale drží status nejlépe placené modelky, a přišla i s vlastní značkou tequily 818. Sama však o sobě tvrdí, že má spirit babičky, proto nějakou zábavu od ní fanoušci a fanynky ani tolik neočekávají.
Nejvíce ambiciózní a vlastně i nejúspěšnější jsou Kim a Kylie. Obě mají status miliardářek, Kylie se dokonce v roce 2019 ve svých 21 letech stala vůbec nejmladší miliardářkou. Poslední dobou ale nad některými jejich projekty visí otazníky.
Trochu moc značek?
Máme na mysli značku s oblečením Khy, jejíž poselství nikdo moc nepochopil. Na to, že si sestry mezi sebou trošku šlapou na byznys, jsme už zvyklí. Kim vlastnila kosmetickou značku KKW Beauty a Kylie zase KylieCosmetics, tenkrát se hovořilo o tom, jestli to mezi nimi nezpůsobuje nepříjemnosti. Ony však všechny utvrdily v tom, že úspěch si vzájemně přejí a jednotlivé značky se zaměřují vždy na trochu něco jiného. Když však Kylie uvedla na trh Khy, v lidech to vyvolalo rozporuplné reakce, jelikož se jedná o něco velmi podobného Skims...
Kylie v jedné řadě dokonce představila i džíny, na které se specializuje se svou značkou Good American její sestra Khloé. Lidé si proto začali klást otázky typu, proč Kylie přichází s něčím, co už tu je. Zaznívaly i názory, že oblečení, které nabízí, nevypadá jako nic, co by si normálně oblékla.
K podobnému propadáku došlo i ve chvíli, kdy se Kim rozhodla skončit s úspěšnou značkou KKW Beauty a místo toho oznámila opětovné uvedení své řady make-upů pod názvem SKKN By Kim. Cílem prý bylo vytvořit univerzálně lichotivé kosmetické nezbytnosti, které právě ji formovaly. Jenomže ty už na trhu dávno jsou...
Například Skims se stalo tak úspěšnou značkou proto, že na trhu tehdy nic takového nebylo. Ale Khy a přepracování kosmetiky KKW nenabízí nic nového, jenom novou cedulku se jménem Kardashianek. Nikdo už ale po dalších liplinerech, loungewearu nebo topících od Kardashianek netouží.
Vliv Kardashianek šlo vždy dobře pozorovat i na Instagramu, zde patří mezi jedny z nejvíce sledovaných osob vůbec. Kylie si například dlouhé roky držela status nejsledovanější ženy Instagramu a byla influencerkou v době, kdy se ještě tento termín ani nevyužíval. Loni ji však předběhla Selena Gomez. Sledující jí poslední dobou nepatrně ubývají, v jednu chvíli jich měla 400 milionů, nyní jich je o 4 miliony méně. Její vliv lehce slábne.
Všechno se po čase okouká a přestane bavit
Bez původní show se zkrátka zájem o Kardashians pomalu, ale jistě vytrácí. Co se týče jejich značek – nedokáží pořád dokola přicházet s něčím novým a neokoukaným. Mimo to vlastně platí, že žádnou pozornost ani nepotřebují. Miliony a slávu budou mít nadále, to jim nikdo neodpáře, ale jejich vliv v mainstreamové kultuře se pomalu vytrácí.