Projekt připravil influencer a podnikatel Vojta Žižka společně s realitním investorem Martinem Ladyrem.
Internetoví investoři získali miliony na rekonstrukci bytového domu v Praze. Kampaň na koupi a rekonstrukci bytového domu v Podolské ulici v Praze překonala cílovou částku 94 milionů korun a vybrala dalších několik desítek tisíc. Peníze poslali lidé z internetu, kteří Žižku sledují primárně na Patreonu, protože dostali nabídku jako první. Podobně se pak k investici dostali účastníci takzvaného priority passu na platformě Fingood, tedy lidé, kteří mají investováno alespoň 500 tisíc korun.
Projekt připravil influencer a podnikatel Vojta Žižka společně s realitním investorem Martinem Ledyrem. Informaci o rychlém tempu sbírky připomněl na síti X jeho kolega a známý Vilém Franěk. Podle něj se za den a půl vybralo téměř 100 milionů korun (přes čtyři miliony eur). Kampaň využívala kombinaci sociálních sítí a crowdfundingu.
Projekt se týká bytového domu v Podolské ulici, jehož část přízemí nyní funguje jako restaurace. Investor má dům zrekonstruovat a postupně byty rozprodat, aby peníze vrátil podporovatelům s dohodnutým výnosem. Diskusi vzbudily i podmínky financování.
Žižka, který působil i jako investiční bankéř, projekt připravoval se známým realitním investorem Martinem Ledyrou. Zájem o kampaň ukázal sílu komunit na sociálních sítích. Projekt není charitativní, funguje podle pravidel crowdfundingu na Fingood.
