Vývojáři z The Deep End Game Studios představili nový titul s názvem Perception. Jedná se o nadějnou hororovku, která láká na netradiční herní prvky.
Hry, které umí k žánru přistoupit neotřelým a zajímavým způsobem, vítáme vždy s otevřenou náručí a právě jedné takové se v příštím roce možná dočkáme. Připravovaný titul nese název Perception, jedná se o hororovou adventuru z pohledu první osoby a působí opravdu slibně. Ale hezky jedno po druhém. Za projektem stojí studio The Deep End Games s herními vývojáři, kteří se v minulosti podíleli na masterpiecech jako Bioshock, Bioshock: Infinite nebo Dead Space. Hlavní protagonistkou Perception je nevidomá dívka jménem Cassie, která se spoléhá pouze na svůj vytříbený sluch a důvtip.
Cassie dlouhodobě pronásledují živé noční můry o opuštěné budově a její několikaměsíční výzkum ji zavede až ke starému domu v oblasti Echo Bluff ve městě Gloucester, stát Massachusetts. Ten, jak sama ovšem brzy zjistí, je obývaný temnými nadpřirozenými silami, konkrétně starodávnou entitou zvanou Presence. Cassie se ve snaze zbavit se svých nočních můr a odhalit veškerá tajemství, která obydlí skrývá, vrací v čase zjistit, co se stalo dřívějším generacím obyvatel domu a musí zároveň vyřešit řadu nejrůznějších rébusů, jinak se stane další obětí ducha Presence.
Samozřejmě každému zpočátku vyvstane v hlavě otázka, jak se dá z pohledu první osoby ovládat slepá postava. A odpověď je snadná - pomocí zvuků a ozvěn. Cassie při pohybu pomáhá její slepecká hůl, kterou ťuká o zem, díky čemuž jí ostatní smysly umožní vytvořit si hrubou představu o svém prostředí. Stejně tak hráči kus okolního prostoru odhalí i další zvuky v domě, jako například kapající kohoutek, hodiny a podobně. Má to ale háček. Každý vydaný zvuk přiláká Presence a jedinou záchranou je poté rychlý útěk a úkryt. Žádný bojový systém ve hře nefunguje, hráč bude ale využívat výroby různých zvukových zařízení, kterými se dá pozornost nepřátel odvést na falešnou stopu.
Kromě slepecké hole má Cassie k dispozici smartphone na zkoumání nalezených důkazů a vodítek k rozluštění záhady o historii domu a s ním spojeném přízraku Presence. Po získání a kombinaci dostatečného množství důkazů se Cassie vrací do minulosti, hra se tak bude odvíjet v několika různých dobách. Hráč navštíví dům v jeho úplných začátcích a bude sledovat, jak se během následujících desetiletích měnil. Úkolem hlavní hrdinky pak bude v každé generaci najít zdroj zla a zničit ho. Tvůrci navíc odhalili koncept panenek (jedné si můžete všimnout i ve videu), které se budou po domě pohybovat, a s největší pravděpodobností se pokusí Cassie zabránit v postupu dál. Gameplay trailer na mě osobně zapůsobil velmi pozitivně a věřím, že nebudu výjimkou.
Tvůrci projekt Perception ze začátku financovali ze svých vlastních kapes a v současné době se hra snaží na Kickstarteru získat celkem 150 000 dolarů, aby mohlo dojít k její realizaci. Přispívat se dá až do 25. června (jún) a zatím to vypadá, že hráči mají o Perception evidentně zájem. Pokud vše půjde podle plánu, hry se dočkáme v červnu (jú) 2016. Zahráli byste si Perception i vy?
Tyto panenky ve hře příliš mírumilovné nebudou