Streamovací gigant je zkrátka nezastavitelný. Podaří se ho jeho konkurentům časem dohnat?
Netflix se řídí známým heslem risk je zisk. Jak jinak bychom mohli nazvat jeho osmimiliardovou investici do původní tvorby? Podle čerstvých informací se jim ale tento krok náramně vyplatil. Netflix v současné době sleduje 125 milionů diváků ve 190 zemích světa.
Do tohoto úchvatného čísla je již započteno 7,4 milionu nových odběratelů, kteří přibyli jen za poslední čtvrtletí. Příjmy společnosti meziročně stouply o 43 procent (3,8 miliardy dolarů) a akcie firmy posílily o více než šest procent, přičemž za tento rok již stouply o více než 60 procent. Podaří se silný pokrok Netflixu někomu ukončit?
Potenciální šanci by měli mít zejména Amazon a Disney, vyvíjející univerzální produkty. Od příštího roku přestane Walt Disney dodávat Netflixu nové filmy a spustí své vlastní streamovací služby.
Analytici ale tvrdí, že dohnat krále trhu bude velmi náročné. Nám to však vůbec nevadí, protože se silnou konkurencí počítáme i s vyšší snahou o kvalitní výsledek. Nesmíme však zapomínat, že Netflix funguje na extrémním dluhu a nic jiného, než stále pokračovat a rozrůstat se mu už ani nezbývá.